söndag 11 november 2007

Long time no seen =)


Hej!

Nu var det jättelängesen! Kan ha att göra med att matte har jobbat rätt mycket också har hon ju med sig oss så jag har inte haft tid att komma åt datorn...

Sommaren som vart har ju inte varit den bästa för en whippet som mig! Jag gillar ju när det är jättevarmt men Ebba håller inte med mig, hon tycker sommaren har varit kanon, lagom för en flat asså...

Matte gick och muttrade och svor i somras när vi skulle springa lösa på våra skogspromenader i Kungshamn för att hela tiden möttes man av sommargäster som trodde att dom ägde skogen fast dom mötte såpass lydiga vovvar som Ebba och jag kan vara när vi tjänar på det !

Jag har fått träffa Mindi en hel del, hon är min träningskompis ;) och hon är även rolig att leka med, hon är slug i våra jakt lekar och duktig på att genskjuta mig... fast om jag tycker att hon är för slug så springer jag och ställer mig hos Ebba för då vet jag att Mindi får skäll hihi.
Vi har tränat en hel del klicker och engagemangs träning å det är så jädra skoj och så har jag fått spåra lite okända människor och det var roligt det med.

Nu på hösten så jobbar matte på Dingle nbg och har hundlektioner med eleverna så Ebba och jag får vara med en del på jobbet. Ibland lånar hon ut oss till eleverna men dom har korv och vågar inte säga till oss så vi gör precis som vi vill, matte bara ler åt våran naturbegåvning att ta för oss =)

Jag har varit hos en massör en gång och ska dit nästa vecka igen, matte tror det ska göra mig gott, det gör det också -blir alldeles varm och blodet rusar genom ådrorna.

Nästa helg ska jag på utställning i Sjuntorp. Matte och jag tränar lite varje kväll framför spegeln i hallen, tror hon är lite nervös. Det är inte jag, att hålla på så tycker jag är töntigt :)

Bilderna ovan är från i sensomras. Det är Ebba och jag på Kungshamns klippor med Smögen i bakgrunden.

Chilidill allesammans å glöm inte- vacker tass ;)

1 kommentar:

Ina sa...

Så nu e det dax att ha regelbundna uppdateringar här=) Krama