torsdag 29 oktober 2009

Flyttat!

Vilken tur attt det är vecka 44 och att jag tillsammans med eleverna har lov!
I söndags tog jag mig vatten över huvudet och åkte till Ikea och handlade INNAN själva flytten. Allt kunde slutat i mer eller mindre katastrof men tack vare alla snälla och hjälpsamma människor så fick jag hjälp med mina varor, få upp den ap tunga rampen på släpet och ut bilen med släp från en crowded parkering (tack Carro å Charlie). Så istället för att få ett bryt så fick jag hjälp!!! Oftast brukar det vara tvärt om =)
Med Ikea lasset till nya lhg i Norra Björke (mellan thn och grästorp) där pappa hjälpte mig att lassa av och mamma skickade med lite mat (tack). Till Uddevalla för att lasta nytt osv.
Vad hade jag gjort utan mina vänners hjälp? Så stort tack till Ina, Stefan, Cissi å Daniel för ALL hjälp! Från att bära, packa, hålla humöret uppe och montera Ikea grejerna!
Kan hända att jag varken är snygg eller rik men goda vänner, det har jag! Mer värt än nåt annat!
På söndag morgon kom pappa förbi med frukost och hjälpte mig lasta av det sista från släpet innan jag skulle åka till Uddevalla igen för att lämna den. Sen till gamla boendet för att ägna mig åt den ädla konsten "flyttstäd" *urk* fan va tråkigt det är! Martin körde flera lass till tippen och jag fick snart hjälp av Ina med städet så det gick trots allt undan. På em åkte vi ner till HSB och skrev papper med nya ägarna, tror dom kommer trivas kanon för det har vi verkligen gjort!
Sen lite hund nytt!
Nota´s Crew Gula kallad Jonas har varit på utställning i Tyskland, det var hans officiella debut och den var inte fy skam. Här kommer kritikerna från båda dagarna:
Mrs. Oschinski: 10 1/2 month old young dog, general appearance very good, excellent head, excellent under- and topline, at the moment very straight in upperarm, very good strong hindquater, movement at this age a little bit instable. VG

Mr. Langer: 10 1/2 month, brindle, beautiful type, nice size, beautiful head, dark eyes, excellent in all parts, correct behaviour, nice flat movement, hindpaws turn a little bit inside, slack in ellbows. EXC


Nota´s Crew Gula "Jonas"
Foto: Animagi
Thank you Jana for taking such good care of Jonas!

1 kommentar:

Anneli sa...

Gott att flytten har gått smidigt! Visst e det skönt med lov! Synd bara att det inte e en vecka till... *ler*