söndag 6 december 2009

2a advent

Trötta slapp tjejer.
Nu är det nedräkning till jullovet vill jag lova! När det är så här mörket ute så blir man ju så trött och slapp... Att få vara ute och gå med hundarna i dagsljus på helgerna är guld och tänk då vad dagsljus alla dagar i veckan kan göra nytta!
Hundträningen går rikigt trögt nu och jag skyller på ovan nämda anledning, vilket innebär att jag ska träna mycket duktigare om 2 veckor =)
Förra helgen passade jag mammas hundpensionat fre och lör och på lördag kväll kom Marre hit, vi åt gott å tjötade, skrattade å hade trevligt! I onsdags var jag i Göteborg på Universeum med mina 2or, tror vi tyckte det var gott att komma ifrån klassrummet allesammans! För er som inte besökt Universeum så rekommenderar jag ett besök!
I fredags efter jobbet så åkte jag till Uddevalla, promenerade med vovvarna och sen hem till Ina och Stefan å socialicerade =) Sen körde jag dom på julbord och åkte själv ut till Torp för julklappshandling å det var så skönt att slippa knö med massa folk! Så köp julklappar fredag kväll en timme innan stängning är mitt tips ;) Jag var även snäll mot mig själv och unnade mig lite smått =) Sen hem till Ina å Stefan å slappade på deras soffa! På lördag så var vi sega allihop och fick inte så många knop gjorda men det är gott å inte ha fullt schema för jämnan. Hundarna fick haft lite roligt i alla fall och fick en skön jakt på hare så dom var nöjda =) men jag fick skäll... so what? Vad ska man göra då? Har nog glömt berätta att dom även rastade 2 älgar för någon helg sedan, så typiskt när man försöker undvika vilt och jägare!
Nåväl... lördagskvällen fortsatte på brukshundsklubben med julbord, det var båda gott och trevligt och inspirerande. Har nu funderingar på att börja träna Nota i Rapport =) Den som lever få se.
Nu är det söndag å snart blir det en långpromenad med dogsen! Sen får Jippie ett spår som jag la i morse, får se hur hon löser det. Och ikväll hoppas jag på middag hos mor och far =)
Tack Ina å Stefan för en trevlig helg och för att jag å vovvarna får gästa erat hem!
Jippies 1 års tårta =)

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Ja, Universeum var absolut sevärt, var där i somras, hade aldrig varit där förut

Storma sa...

Snyggaste tårtan!!!

Anonym sa...

Vilken fin tårta jippie fick :) klart du ska börja med rapport ;)

Ina sa...

Alltid välkommen hit=) Tack för hund passning och skjuts! Stor kram