tisdag 5 januari 2010

Grått nytt hår på er allihop!


Årets första blogginlägg!

Ebbas bortgång har varit (är) tung och oj vad jag saknar henne! Igår var jag och hämtade hennes aska, känner mig faktiskt lite lugnare i själen nu, även om det bara är hennes aska.

Som ni alla märkt så har det snöat mycket, vilket i och för sig är underbart! Det blir så ljust och vackert ute, synd bara att det är såå kallt för det har inte promenerats eller tränats hund som jag hade önskat... Men ljuset har säkert för många positiva saker med sig så varför klaga, kan ju inte göra något åt det ändå.
På juldagen så kom Angelica, Emil, Marre å Filip hit, vi pratade, skrattade och partade =) Roligt med vännerna på besök! Bilder finns på facebook!
Nyår hade jag tänkt att fira själv hemma med vovvarna men fick ett ryck så jag åkte till Ina å Stefan i Uddevalla istället! Hundarna fick fira nyår hos mor å far på hundpensionatet och dom hade faktiskt överlevt 24 timmar utan mig! Det hade till och med fungerat bra :)
Nyår blev riktigt rolig med god mat, goa vänner och skön stämning! Tror vi lyckades fira in det nya året skickligt bra så nu håller vi tummarna för ett lyckosamt 2010! Bilder från nyår finns på facebook!
Har även haft besök i form av Xsara här =)
Även Jonas har varit här innan han åker till Kambodja på obestämbar tid!


Planer för det nya året:
Jippie (och kanske några syskon?) ska fixa anlaget i viltspår och kanske även få fixat championatet? =)

Våga ska få sin l-c licens och kanske få tävlat något i år. Fortsätta träna lydnaden.

Nota ska kanske få börja träna rapport =) Ska försöka komma upp en klass i rallylydnaden oxå!

Funderar på att låna hem någon av mammas flattar för att träna och tävla med så kanske egot kan få sig en push så man kommer igång bättre med whipparna? Får se hur det blir!

Har även tänkt att komma i form själv oxå (nähä i år igen?) nu har jag lyckats med 3 kg men det är ca 15 kg kvar, I can do it!

Imorn så kommer Elin hit med Otta å Briam och blir här ons-sön, oj vad whippet vi kommer prata!!!
Börjar jobba på tors och ska ner till gbg med mina 1or, hoppas dom blir imponerade av My Dog!

Trevlig fortsättning önskas alla blogg läsare, nu gör vi 2010 till ett år att minnas (på ett positivt sätt)!

4 kommentarer:

Anneli sa...

Så klart att 2010 kommer bli ett suveränt år!
Här ska hårdtränas! (försöka ialla fall... hihi!)

Play A While sa...

Bra jobbat med vikten!!

Anonym sa...

Hej Mikaela
Här kommer min hoffesida:
www.lycka.filosoferar.se
Inas mamma

Natta sa...

heej.. är det något fel på din blogg eller??? ser inte länkarna och det till de andra hemsidorna som du har lagt upp =) hoppas allt är bra?? Jag har en väldigt busig Alexia här som skulle behöva en rejäl uppfostring av sin mamma.. tänkte att jag kunde komma upp och hälsa på snart =) kramar Natta