söndag 11 oktober 2009

Det händer mycket nu men inte så mycket vad gäller hundarna faktiskt, försöker ta goa promenader även om en del av den fina skogen är helt sönderkörd av skogsmaskiner, tråkigt!

Idag hade jag en 3 timmars kurs i rally lydnad på klubben, det var skoj å jag blev taggad till att träna hemma själv under vintern. Tänk så duktiga hundarna kommer vara till våren (?)!

Igår körde jag ett bil flyttlass till nya boendet och överaskade i samma veva kära Xsara som dagen till ära fyllde 25 år *grattis* Vi överraskade henne på Jultorp ranch där vi även åt en smarrig räk baguette och hade det mysigt <3 På kvällen blev det en sväng till Orust där vi firade Lotta som fyllt 29+ hon hade hyrt en lokal med sin mamma som oxå fyllt, var rikigt skoj att träffa alla goa vänner som det var på tok för längesen sen sist =) Goda nyheter!!! Maria med Wilma (Ebbas dotter som har varit här å tränat ibland) har nu gjort sin lydnads debut, det resulterade i 189 poäng och en 2a plats av 16 startande och självklart även då ett 1a pris i lydnadsklass 1 !!! Så jäkla bra gjort av er =)

Liten bild på Maria å Wilma!

Nu i vecka så är vår sista simträning på rehab, Jippie fungerar näst intill normalt nu men kan få ont om hon belastar snett eller "vrider" benet men det borde komma sig så småningom.

Våga är nu färdig med sitt löp så får vi se hur länge Jippie väntar på sitt första :)

2 kommentarer:

Susanne Lindström sa...

Vad duktig du är som håller på med rallylydnad, synd bara att du bor så långt härifrån. Annars hade du fått sätta mig in det lite grand. Vad skönt att Jippie snart är återställd! Till helgen ska jag och Sakari på en inofficiell utställning som kennelklubben anordnar här uppe. Det ska bli spännande med tanke på hur han ser ut just nu, i stort sett bara fyra långa ben! :-) Men vi åker dit för att träna ihop oss. Då spelar det ju ingen roll hur han ser ut!

Ina sa...

Grattis Maria och Wilma=) Super bra jobbat!
Jag har vattnat henne förut. Men det e klart det kan vara det. Hon vill ju verkligen inte ha vatten så ja vet inte hur mycke jag skall trilskas med henne. Läste artikel i brukshundne att man faktiskt kan vattna upp hundarna två timmar innan å det hade passat henne bättre:P Återstår att analysera*ler* Kram