lördag 16 januari 2010

Nya året börjar sådär!

Roligt är att den 6/1 kom Elin med syster å Briam, Otto och Sigge hit på besök :) På kvällen åkte vi in till trollhättan och lämnade syter å Sigge som skulle vidare till Göteborg.

Jag hade gjort en miss i planeringen och det var att jag började jobba på torsdagen... Det löste sig dock smidigt då jag och mina 1or åkte ner till My Dog, vi ska ha en 50 poängs hundkurs denna terminen så det var roligt att eleverna fick uppleva en såpass stor utställning som My Dog är :) Jag var såklart mest vid whippetringen där Nathalie skulle ställa ut Alexia i juniorklass! Det var en hel del 2or den dagen och Alexia var en av dom som blev tilldelad en sådan. Men vi höll ju även tummarna för Elin å Briam som slutade på en Bästa hane Reserv placering =) Fick såklart även handlat lite tuggben, filtar å annat mer eller mindre nödvändiga saker till pälsklingarna!

På fredag jobbade jag så Elin åkte ner själv, haha gps är nog toppen att ha men dom kan allt luras dom oxå! Men kan nog påstå att Elin har gott lokalsinne så hon fixade resan fram å tillbaks gallant! Kvällarna har vi såklart pratat MASSOR av whippet, mycket tankar kring konstruktion, rörelser, mentalitet osv Haha pratade en hel del Ken Block oxå ;) Men man kommer inte ifrån att man är trött i huvudet av en lång dag på utställning/ tillbaks på jobbet så trötta har vi varit!


Briam å Otto!


Lördagen skulle jag åkt med ner men jag fick istället åka och hämta en soffa. Otur när saker och ting ska krocka!

Nathalie och Alexia ställde på lördagen och dom kom 3a i klassen med Hp! Grattis Natta, vet hur glad du blev! Kritiken löd som lyder: Good size and propotions.Feminine head en expression. Needs more agulation in front. Good agulation in rear.Needs to ? (antagligen utveckla mer) chest and body.Very nice reach and drive in movement but still very soft. Excellent temperament.

Elin å Briam slutade som Reserv i Ökl både fredag och lördag, tänk att det sista certet kan vara så svårfångat!

Tack Elin för en riktigt trevlig helg!


Lilla Sweet miss blue aka Våga har fyllt 2 år!

Det blev ingen tårta... Men massor av extra gott gotta som hade inhandlats på My Dog =) Hon var så söt när hon väckte mig på morgonen, nästan som att hon visste att det var hennes födelsedag ;) Tänk att tiden går så fort!


Nya soffan har fått godkänt =)

Mindre bra start på året är att mobilen har stängt av sig och inte vill starta efter det... Liiite störigt när man inte har hemtelefon utan bara mobil... Fick dock liv i den gamla blev blev snart påmind av varför jag köpte ny, den gamla är extremt svårladdad! Dessutom så har min bil dragit väldigt mycket bensin det senaste, trodde det var kylan var boven men när jag tankat på 300 kr och kommer 5,.7 mil så nä... då är det inte kylan! Vet ännu inte vad det är mer än att det "pissar"ut bensin under bilen när den är igång. Tur i oturen har jag haft iallafall då risken för att bilen ska börja brinna när man kör är väldigt stor, hemska tanke, tänk om den börjar brinna när man kör så ska man få stopp och hinna koppla hundarna och få ut dom ur bilen innan allt står i lågor... Förhoppningsvis får Daniel ordning på bilen imorn, känner mig helt handfallen utan fungerande bil!

Men jag blev glad idag när jag fick ett sms från Ina å Stefan där det stog att dom köpt solbrillor till mig i Thailand, precis som jag önskade mig =)

1 kommentar:

Elin sa...

Tack för en väldigt trevlig helg!

Så du räknar med sol i sommar? Vi får hålla tummarna för förra sommaren va inte mycket att hänga i granen :)

Hoppas din mobil vill samarbeta snart... vi har en hel del att prata om... =P