tisdag 9 mars 2010

Noia´s Crew Gula

Nota´s Crew Gula!
I helgen var Jonas med matte Jana på ergebnisse CACIB Munchen.
I och med att jag aldrig själv ställt i Tyskland så vet jag inte men antar att detta var en internationell utställning, rätta mig gärna om jag har fel =)
Domare var Marco Sistermann/D och han tyckte så bra om Jonas så hann vann sin klass!!! Inte nog med det så vann han även jr cac, ungefär som junior cert då man i tyskland även kan bli junior champion. Gå in på Janas sida för mer information om utställningen http://sayhas.wordpress.com/

Det var ett stort steg för mig att sälja denna specielle kille så långt hemifrån, då jag helst skulle vilja behållt honom hemma =)
Men jag vet att han har ett toppenliv hos Jana med familj och att han lever ett händelserikt liv
och tack vare dagens teknik så kan jag ju följa honom på bloggen! Tack Jana för fina bilder och täta uppdateringar! Och såklart blir jag ju såå stolt när Jonas visar framfötterna såpass på utställning med!
Om allt går som det ska så kommer Jana och Jonas och hälsar på till specialen i Eskilstuna, undrar om han kommer ihåg mig? hihi det gör han säkert om jag ropar"bappisarna" =)
Jasper & Jonas
Kritiken från utställningen: Very good size, very good length of head, dark eyes, "loose" ears but correct, very good length of neck, excellent topline and depth of cheast for his age, short upper arm, excellent angels in the rear, very good streagth of bones, fluently sidegait.
Angående öronen så var det för att han slarvade med dom i ringen :)
Thank you Jana for the good news and that I can borrow you pictures =)
And of course, that you take such good care of little Jonas!


4 kommentarer:

Storma sa...

Underbart att lillgrabben har fått de så bra där borta å jättegrattis till framgångarna:)

Anonym sa...

Grattis!:))

Henrik

Anneli sa...

Det är alltid svårt att sälja någon av sina uppfödningar... men man blir så otroligt stolt när de går bra för dem!
Grattis till din snygga uppfödning!

Ina sa...

Finaste Walter=)