onsdag 9 mars 2011

hälsningar from the inside


Veckan började väl sådär med p bot på bilen, på jobbet av alla värdelösa ställen... Men fick god middag hemma hos Ina å Stefan på kvällen så dagen blev bättre :)
Igår hände det! Hade handen på Vågas mage (på sidan) och så kände jag en liten spark! å sen kom en till!!! =) Sen tittade Våga på mig och ville att jag skulle ta bort handen, hon är väldigt rädd om sin mage. Man får gärna klappa å känna en liten stund men sen får det vara bra, å jag vill ju känna hela tiden, är så fräckt att få känna dom små liven! Men jag gör som mamma Blå säger :)
Idag var jag hos vetten hos Jippie som har fått tonsillit... Kände att tonsillerna var svullna i helgen och hade tid idag, hon har inte haft någon feber. Vågas tonsiller känns tack och lov bra och Nota har inte sina kvar. Det är så konstigt (!) mina hundar hälsar i stort sett inte på några hundar alls, inte på främmande hundar på promenad och knappt på vänners hundar heller då jag tycker att det är onödigt, ändå får jag skit på vovvarna...
Imorn ser jag fram emot (?) en friluftsdag i snö och regnblask.

2 kommentarer:

Du vet vem... norr ifrån... ja jämfört mä var du bor... sa...

Läste fel först"insidan" sen såg jag "sidan av magen"... ha ha är precis lika knäpp som du. Det e väl skönt. Att det finns fler knäppgökar menar jag :P

Cattis O Quila sa...

Åååå, ja visst är det en otrolig känsla att få känna rörelser i magen!! Jag längtar så tills du får dina små mysar, ja kommer gärna o gossar o klämmer lite när det blir tid för det ;)
Kram på dig morsan