onsdag 20 juni 2007

Utställning Tånga Hed 17/6


Japp utställningen var i två dagar :) Igår var det Vinthundsklubbens offeciella och idag Söndag är det whippetklubbens inoff. utställning. Vet att det låter som en sån klysha men vi har faktiskt haft en himla tur med vädret för denna helgen skulle det egentligen regna på rätt bra, men det gjorde det inte :) däremot har det varit relativt behagligt! Nu till hur det gick, jo matte var inte lika nervös idag så det gick lite bättre för oss. Det var första gången för mig som jag tävla i bruksklass, för nu har jag ju kvalificerat mig till den! Jag kom på 3:e plats med HP.


Domaren tyckte så här: Vackert huvud och uttryck, mycket femenin,fina kurviga linjer, något rak tillräckligt utfylld front, tillräckligt vinklat bak, önskar längre steglängd, bra bröstdjup, mycket fint knutna tassar.


Nu har matte sagt att jag ska få ta det lugnt ett litet tag så jag inte tröttnar och blir divig, vart hon nu skulle få det ifrån ? hehe

Nuhåller hon dock på med både klicker och rallylydnad så jag är glad att Ebba är hemma, annars hade jag nog vart utbränd :)

Vacker tass

Inga kommentarer: