måndag 28 september 2009

Nu var det längesen!

Hösten är här.

Kom å tänka på en dikt jag läste när jag gick i högstadiet, den gick nånting som så här:
Jag stod på trappan
visslade på hunden
och hösten kom.

Ja nu händer det mer än vanligt men det ska väl ordna sig det med!
Förra helgen passade jag mammas hundpensionat och tro det eller ej men det var faktiskt fint väder hela helgen (det brukar alltid regna annars). Alla hundarna skötte sig bra och det var härligt att promenera hela dagarna :) Dessutom fick Jippie ett spår var dag. Lördagens spår gick så bra så, tror hon kände igen doften så hon gick som en klocka =) i kärnan och bra tempo! På söndagen gick hon helgens andra och sitt livs 3e spår och detta spåret gick hitintills sämst... Tror att hon hade spåret hela tiden men var mer motiverad till att spana in annat. Det är änna problemet med denna lilla fröken MYCKET svårmotiverad på diverse saker jag försöker hitta på med henne men väldigt motiverad på sånt hon själv vill, tänkte ju då att klicker borde fungera utmärkt men jag är inte tillräckligt duktig och hon är "svår". Fast den dag jag hittar en tillräckligt hög belöning så kanske det lossnar? Minns Nota som väldigt egen hon med men inte tusan tror jag att hon var så här egen? Jaja det visste jag från den dag Jippie bestämde sig för att bo kvar hemma ;-)
Veckorna rusar på som vanligt, rehab träningen går framåt och nu har vi inte många gånger kvar på vårat 10 kort. Jippie verkar verkligen gilla att simma! Men är alltför otålig för att njuta av massagen efteråt. Idag tror jag att hon simmade i säkert 20 minuter och hon är inte ett dugg tröttare på kvällen.

Jippie med sin trogna vän Ebba, bild från i somras innan olyckan.

Goda nyheter gott folk! Jippie har fått börja få vara lös!
*äntligen* Det blir många korv inkallningar för att hålla henne på lagom distans and so far so good. Kommer få dröja några månader till innan hon får vara lös med Nota och Våga men med tant Ebba går det lugnt och fint (tack för hjälpen Ebba)!
I fredags efter jobbet träffade vi Ina och Mindi för lite träning och tack vare Ina så ska det nu bli mer ordning och reda på träningen :) Linförigheten och fria följet känns bra! Vi har dock inga starter eller slut å inte heller vänster svängar men man får vara glad för det lilla =) Ska nu i höst/vinter försöka få till sitt, ligg, stå kvar *hmm* Riktigt skoj var det att få tränat lite!
I helgen var jag hos Cissi å Daniel (som har Ebbas barnbarnsbarn Budda) på party. Det var riktigt roligt så tackar så mycket!
Vackra goa Våga.

Grattis till Ida och Whippe som nu har sin whippet race licens och dessutom fick utmärkelsen snabbaste licenshund! Och snabb som bara den är han! Ska bli skoj att följa nästa år!
Grattis även till Vågas syster Miki och Sara som också tagit sin whippet race licens!!! Och ett 1a pris i öppenklass på viltspår!!!
Och även då Grattis till Susanne med Mira (även det Vågas syster) som oxå tagit 1a pris i öppenklass på viltspåret!!!
Och Vågas bror Fazer som i Finland blivit pappa =)
Sorry om jag glömt någon nu!
En extra tanke till whippeten som gick omkull på lure provet nu i helgen, hoppas hoppas det gått bra!

Fina Jonas NC Gula 10 månader.
Thank you Jana for the picture!

4 kommentarer:

Ina sa...

Snygging Walter=)

Ina sa...

Visst ser det mysigt ut. Tänk om man kunde träna mannen i huset å tända med*haha* Kram

Sara och Miki sa...

Skönt att höra att det går framåt för lillan! :) Och tack för gratulationerna! Våga är sååå söt också, det har jag ju alltid tyckt hihi.

Lin sa...

Vad fint kortet med Jippie och Ebba var!! Helt fantastiskt.
Måste vara skönt att hon är bättre nu och att ni kan göra saker lite mer normalt igen.
Ias tass är bättre och bättre, men jag undrar hur det blir när vi slutar med antibiotikan om sex dagar.
Ska till vet 14 oktober igen, så då vet vi!!
Kram