söndag 5 december 2010

Ny adress

Michaela Olsson
Cyklonvägen 5 5 trappor lgh 592
450 61 Uddevalla
Adressen till våran nya "lya" =)
Tack vare mams, paps, Johan, Malin, Anneli, Stefan, Daniel & Cissi så flyttades bohaget från Norra björke tillbaka till Uddevalla förra helgen. Tack goa och underbara vänner för hjälpen, var hade man vart och vad hade man gjort utan er hjälp, kärlek och stöd genom åren!
Flyttveckan var för övrigt en aning kaotisk vecka med enorma mängder snö, jag vart insnöad i 2 dagar från jobbet, Nota blev opererad för livmodersinflamation och det var en vecka jag inte kommer sakna, det är ett som är säkert! Notisen mår iallafall bra nu och på tisdag ska jag ta hennes stygn. Sårläkningen har gått kanon och hon har varit duktig på att låta bli sina stygn. Däremot var jag sjukt orolig för henne på operationsdagen och dagen efter för hon var oerhört medtagen... Stackars mitt lilla gryn! Efter 2 dagar utan mat så lyckades jag peta i henne en skiva falukorv, jag blev så glad över att hon åt att jag höll på att börja grina av lättnad!

Så nu bor mina 3 whippetflickor, fåglarna, firrarna å jag i Uddevalla, igen. 4e gången jag flyttar till Uddevalla, 3e gången till detta område. Kankse dax att pränta in att det är i Uddevalla som jag hör hemma och inte på Orust, Dingle, Munkedal, Grästorp, Vara, Kungshamn, Trollhättan, Norra björke? =) Mycket nöjd med hyresvärdarna till denna lägenhet då det som sagt är 3e gången jag bor hos dom och tack vare att man skött sina hundar så väl så är det inget problem att flytta in med 3 vovvar, vilket jag tror hade kunnat ställa till problem för andra hyresvärdar.
Trivs stort i min 2a som är rätt så retro då husen är byggda någon gång på 60-70 talet. Området består av 5 hus med 6 lägenheter på varje våning och mellan 8-10 våningar högt. Utifrån tror jag man upplever området ganska så fult och ocharmigt men tvärtom, faktiskt! Och det bästa är att fastän man bor i en stad så är det otroligt nära till skog och mark. Ska försöka få till lite foton nån dag :) Och tack vare att kära syster flyttat ihop med kärleken så fick jag billigt köpt lite nya möbler, ex ny svart skinnsoffa, fotölj, "nytt" köksbord + stolar och wohoo -en 42 tums plasma tv!
Är mycket glad över att mina trogna följeslagare också verkar nöjda över våran flytt tillbaka till gamla "jaktmarker", många nya ljud i lägenheten genererar i några "moff" om dagen men inte så att det stör, inga problem som helst att åka hiss heller som bara Nota har vana av sedan innan. Nu har vi även Ina i grannhuset med Mindi och Moff (Dixie), snart bor även Cissi och Budda i ett annat grannhus och faktiskt massa mer eller mindre kännt folk i närheten, vi har gatlampor som lyser upp dom skottade gångvägarna runt om stan så man kan promenera i stort sätt hur länge man vill, om man inte vill hoppa ut i skogen och pulsa i snön. Lyx!
Nu väntar jag artigt på att lilla Fröken Blå ska komma igång med sitt löp så att Kevin och Våga kan ha en liten kärleks träff! Är ju tokigt sugen små bappisar, det är ju redan 2 år sedan förra kullen såg dagens ljus.

4 kommentarer:

Anneli sa...

Välkomen tillbaks!
För visst e det skönt med galulampor! *ler*

Whippe sa...

Ushc då va trist med Notas livmoder...men skönt å det gick bra! Gott å ha dig lite närmare...kanske vi kan ses nån jävla gång..hihi. Tjejkvällar e ju på ditt "bord" nu vettu!

Ina sa...

Vi älskar allihopa att du e tillbaka. Å Dixi vill låta medela att hon stavar inte sitt namn med e på slutet;) KÖSS

Mia Eriksson sa...

Jag vill också ha gatlampor.... Längtar efter er och hoppas Våga vill komma på besök snart =)