torsdag 30 december 2010

So much to do so little time

Det bästa med att vara ledig är att man inte behöver ha stenkoll på dagarna, det värsta är att man verkligen inte heller har koll...
Julafton för oss var ju på juldagen hos mor och far, dagen efter födde Snäckan hos mamma 3 valpar, måste snart åka dit och lukta på dom!
Söndag kom Eva Lena hit på, vi käkade pizza och pratade hund och hon fick en ordentlig kram på sin födelsedag!
Måndag på Torp med Ina och fick köpt 2 par brallor, hjälpte Cissi med flytten så nu bor hon också här på Cyklonvägen =)
På tisdag kom Xsara och Storma hit efter jobbet, även vi åt gott och pratade om hundar, livet nu, förr och framtiden. Tiden går som alltid för fort men roligt var att dom sov över!
Onsdag bjöd på hundträning på Aktiv Hund tillsammans med Ina och Anneli och Xsara, det var en strålande vacker dag men väldans kall och kallt var det även i inomhushallen!!!
Tack vänner för en trevlig tränings stund!
På kvällen var Ina en ängel som åkte med mig till Ödsmål och körde min bil hem igen, passade mina hundar OCH hämtde mig på torsdagen! GULD INA! När man har ensamstående med vovvar så är det svårt att få till sociala tillställningar men tänk vilken tur att man har de goa vänner man har som ställer upp!
Ödsmål var det för att fira älskade systers födelsedag med partaj, det visade sig även bli ett förlovningspartaj =) Roligt hade vi verkligen, det känns i hela kroppen vill jag lova! Så idag har det varit lite synd om mig, aningen trött iom att vi inte la huvudet på kudden förrän kl 8 imorse =)
Och nu är det snart nytt år!
Nya året kommer firas i goda vänner lag på Orust hemma hos Angelica och Emil!


Nota het på sin belöning! Fick till två mycket bra vändningar på stället!

Ina håller Jippie för en inkallning.

Våga med sin sköna stil!
Försöker nu klicka in att hon hoppar upp ur ett sitt eller ligg, hon har ju verkligen anammat detta med att stå på bakbenen i klicker träningen =)
Märks på hundarna faktiskt (!) att träningsuppehåll gör dom extra taggade på att jobba.
Alla bilder tagna av Anneli med Yra och Chico.




4 kommentarer:

Anneli sa...

Man vill vara ledig meeer så man hinner göra meeer! *ler*
Jätte kul att träna fast man nästan frös häcken av sej, men det va det värt!
Gott Nytt på dej vännen!

Anonym sa...

Du har varit jättesnäll och kommenterat och följt Ias utveckling på FB.
Jag har inaktiverat min FB och glömde skriva "hejdå" till några människor.

Önskar dig allt gott i framtiden, med både hundar och kärleken !!

Lin

Whippeten Nota sa...

Lin! FB är egentligen bara skit så jag förstår att du tar "semester" därifrån! Tänkte ju att jag ändå kan följa er på din blogg men såg att den oxå var nere... Hoppas allt är bra med er iallafall å att vi springer på varann igen när istiden är över! =)
Kramar

Anonym sa...

Tack Michaela.
Det är väl mest hundvärlden jag tar semester från och den finns ju på FB med.
Jag tror inte vi lär springa på varandra, men tack för din omtanke, du verkar vara en väldigt snäll människa !!
Jag hoppas verkligen du lyckas med din uppfödning i framtiden och att du får det bra.

Lin