fredag 28 mars 2008

Våga 11 veckor.


Igår kväll promenerade Ingela & Mindi hit. Vi drack te käkade macka och åt choklad :) Med sig hade hon oxå sin fantastiska kamera! Och med hjälp av den fångades Våga på sin 11 veckors "dag"!

Vi hade inte samma flyt som vi fick med 10 veckors bilden men till slut ( efter ca 100 bilder :) fick vi några som vi var nöjda med.

Våga var så söt i pauserna när vi kollade på bilderna som var tagna, för då gick hon tillbaka till filten och satte sig där och tyckte "ge mig godis nu då". Så hon kopplar snabbt den lilla fröken!

Skuggan bakon henne gör att det ser ut som att hon har 4 öron eller någon slags krage :)

Det är bara att konstatera att tiden springer iväg och om jag var statsminister så skulle jag genomdriva nåt som skulle kallas valpledighet ungefär som att vara föräldraledig! Alla hundägare vet nog vad jag menar.


Idag tänkte jag klickerträna Nota. Vi har med hjälp av lite peppning :) anmält oss till en tävlingslydnadskurs och det är mycket som behöver falla på plats och då brukar det ju vara till stor hjälp att träna med jämna mellanrum... Instruktörerna till kuren är två mycket duktiga kvinnliga hundförare, varav den ena dom senaste åren har kvalat in till SM så gott som varje år! Så nu ber jag till dom högre makterna om fint/torrt! väder varje måndag kl halv sju i sex veckor framöver =) Till helgen hoppas vi hinna lägga spår och få lite "rutin" på det. Målet är att starta i appellen i år (hoppas) och drömmen är att få Nota uppflyttad till "högre" spår (hoppas hoppas) och då kan man lika gärna fixa klass 2 i lydnaden =) Time will tell och som vanligt finns det säkert kapacitet så det räcker hos hunden det handlar mer om att matte ska få ändan ur vagnen ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hon e så söt!! Nota kommer bli den fräsigaste Whippeten när vi e "klara" och Våga får allt ta andra platsen=) det bådar ju redan gott inför inlärningen=) Ändan ur vagnen*asg* den vart litte rolig! Krama

Ina sa...

Längtar till pensionen=) Hemma tid JÄMT med vovvarna*hihi* När man nu står bredvid eran tragling med valp*ler* så e det skönt med "vuxen" hund, men det e grymt farligt att titta på kort.. Vill ha NUUUUUU*hihi* Men nästa år kanske.. hehe.. Krama

Sara och Miki sa...

Lycka till med klicker och lydnaden, vad roligt! Själv börjar vi valpkurs på söndag, haha, det ska böjas i tid :D

Jenny,Nokia och Leo sa...

Som dom växer, man ser skillnad bara på en vecka!!!

Sagoruna sa...

Haha jag har redan genomdrivit det jag ska vara "mammaledig" 14 veckor jag, fast tyvärr får jag ingen föräldrapenning för det, vilket man borde när man får whippet så jobbiga som de valparna är... Och lilla Blå är ju en underbar söting! ;-D