måndag 14 december 2009

Spår i helgen!

Liam, syrrans äldsta pojk med mina vovvar.

Japp både i lördags och söndags fick Jippie ett viltspår! På lördagen fick hon ett spår med 4 timmars liggtid som hon i och för sig löste efter att ha lurat iväg mig en bit =) Men spåret var inte riktigt så rent som jag skulle önska.

Så på söndagen ny taktik vilket innebar hennes längsta spår med liggtid på 1.5 timmar och jag ansträngde mig att inte lägga spåret som jag brukar. Så nu blev det låånga raksträckor och mycket följa på stig osv. Det var nog så klurigt för henne med raksträckor :) hon gick hela tiden och försäkrade sig om att det inte vinklade av någonstans. Vi kom till klöven och hon hade gjort ett mycket bra spår så matte blev så glad på sin Jippie!
Syrrans söner har även varit hos mor och far i helgen så jag har haft lite promenad sällskap i form av Liam vilket har varit kanon då Nota av erfarenhet lärt sig att inte lita på barn men nu får nya erfarenheter då Liam är en lugn och sansad kille som gillar djur på ett bra sätt *tack Liam* På lördag så hjälptes vi även åt att baka pepparkakor :) man kanske ska hyra in andras ungar för julpyssel å sånt? Det var himla mysigt iallafall!
Nu är det denna veckan ut som är kvar och sen hoppas jag på ljusa friska dagar!

2 kommentarer:

Anci sa...

Låter härligt.
Jag sa fel,det är sju mil mellan oss..

Anonym sa...

Gott att ni fick till två spår!! Å duktig Nota å Liam!

Kram Xsara