onsdag 13 oktober 2010

Puppy plans :)

Ja nu har jag äntligen funderat färdigt på vem som ska bli pappa till Våga!
Ni som känner mig väl vet att fatta beslut inte är min starka sida... Jag väntar och väntar på att "känslan" ska infinna sig och när jag såg Twyborn Chinese Dragon "Kevin" i Köping så kom den smygandes och växte sig starkare för var dag.


Fina Kevin!

Fina Våga!


Kevin har gått mycket bra på utställning där han har cert och BIM, än så länge ;-)
Och på sitt första lure coursing prov nu i helgen så kom han på 3e plats med cert,
vilken kille-kille! =)


Matte Mia har förutom Kevin (mitten) även pappa Seneca hemma (höger) och Kevins son Elias (vänster). På lure provet fick jag träffa dessa tre generationer pojkar och dom var öppna, trevliga och goa allihop! Riktiga pussgurkor!

Så för att sammanfatta det hela så blir Vågas "lover" Kevin, en hane med underbart psyke, vacker både ståendes och i rörelse, duktig på luren och till sist har han underbart svart pigment till sin fawn färg.
Han har tidigare haft en kull på kennel Twyborn.

Jag tror verkligen att han och Våga är en "good match",
det säger magkänslan iallafall :)

För mer info,
gå in på hemsidan!
Kennel Nota´s Crew hemsida!


Fotograf till bilderna på Kevin är Lena Svedbäck och Magnus Hagstedt/Roger Wiklund.



2 kommentarer:

Anneli sa...

Det kommer bli jätte fuuula valpar å ja kommer absolut inte vilja pussa på dem eller ta hem dem till mej! Absolut inte!!!
Men du, lycka till med planerna ändå! *leer*

Helena, Quince och Otto sa...

Å, det kommer att bli de mest underbara valpar! Miki är ju vår bästa kompis sedan valptiden, Kevins son Otto är min guld-prins. Vad kan bli bättre än att kombinera de generna? Kan inte komma på något, i alla fall. Snälla, fina, kloka och vackra valpar kommer det att bli. Nä, jag är inte ett dugg opartisk men varför skulle jag vara det?