tisdag 22 maj 2007

Min första tävling


Hej!

I Lördags åkte husse, matte, Ebba å ja till Uppsala å hälsade på faster Emma å hennes kille Linus. Det var roligt att vara där, vi gick en guidad tur så jag fick se slottet, en fin jätteträdgård och en stoorr kyrka och en härligt doftande gräsmatta och en å med fåglar i och... När vi gått runt och sett allt så gick vi och satte oss på ett ställe som jag tror hette saluhallen eller nåt sånt, där beställde Ebba och jag in varsin stor skål vatten så tummen upp till Uppsala :)

Sen gick vi hem till Faster å Linus och jag låg och gosade i deras goa soffa.


Dagen därpå gick vi upp okristligt tidigt och jag blängde styggt på matte som drog bort täcket som jag hade smugit in under för att få sova en stund till... Sen åkte vi bil en stund och stannade på ett ställe där jag kände igen massa snygga vovvar som ser ut som mig!!! Jippie! Det brukar alltid betyda roliga saker när jag träffar sånna snyggingar som mig ;) Även dom andra vovvarna var lika lyriska som mig :)


Det visade sig att det var en sk Lure coursing tävling, det är en låtsas jakt på hare (jagar en vit trasa istället för hare, inte riktigt lika kul som på riktigt) det är roligt att få springa ordentligt och målmedvetet. Efter en viss väntan så fick jag springa med en stilig hane, jädrar så skoj det är! Och sen efter en på tok för lång väntan så fick jag springa igen (trodde änna att det var färdigt för dan med tanke på väntan...) då fick jag springa tillsammans med en söt och snabb tjej.

Det visade sig att jag denna Söndag hade varit en riktigt duktig flicka för efter första loppet hade jag fått 86 poäng och ledde alltihop! Och efter andra loppet hade jag inte varit lika duktig men tillräckligt ändå för då fick jag 68 poäng.

Så på min första tävling hamnade jag som 8a av 69 st och fick slut poäng 77.

Husse och matte var väldigt glada för att jag hade varit så duktig men jag var ju gladast av dom alla för jag hade träffat massa whippar och fått springa som en toktant ;)

Har med en bild på vinnarna. Grattis till er alla!

Vacker tass kära vänner.

Inga kommentarer: