tisdag 29 maj 2007

Mitt andra lure coursing prov i skåne, sjöbo 26/5-07

Denna bilden var tänkt att komma sist i inlägget, det gjorde den inte... Här är Nota direkt efter hon sprungit sitt andra lopp. Hon slutade som 29a av 57 hundar och på 82.75 poäng.



Här springer jag på min andra Lure coursing tävling i Skåne Sjöbo 26/5-07

Det är jag som springer i blått täcke. Med mig i rött täcke springer Int Nord uch Adagio No Regrets.

Ja det är inte dåligt vad det ska åkas bil nuförtiden...
Matte och Husse gick och la sig tidigt på fredag kväll för att sen väcka mig mitt i natten, ut till en kall bil och åka i den i massa timmar... Men väl på plats så kände jag igen mönstret från helgen innan, tävling :) Denna gången var det tydligen ett Internationellt prov så nu skulle man kollas av en veterinär, det gick bra.

Till mitt första lopp blev jag lottad att springa första whippetloppet och det loppet skulle springas med en väldigt duktig tjej, nämligen Tini (Int N S LCCH SVCH Idomic´s El Dratini) hon är som synes väldigt bra på det här så jag fick verkligen springa så fort benen bar för att det skulle se ut som ett något sådär bra lopp men matte och husse försäkrade mig om att dom gillar mig oavsett hur det går :) Efter 1a loppet låg jag på 40e plats av 57 whippar.
Sen var det en lång väntan men med tanke på att man är whippet så är det ju självklart att man försöker sova bort den.
Och mitt i min skönhets sömn väcktes jag för att mätas och om jag inte minns fel så blev jag inmätt till 47 eller 48 cm, det var tydligen bra det med.

Andra loppet sprangs med en jättestilig kille (bild på oss i början) Int Nord uch Adagio No Regrets, loppet gick bra och vi hade riktigt skoj när vi sprang. När jag kom i mål så var jag halt på höger bak men efter lite vila så var jag fit for fight igen.
Jag slutade som 29a av 57 hundar med slutpoäng 82.75.
Sen var det en lång resa hem och jag sov som en prinsessa.

Vacker tass ;)


3 kommentarer:

Ankie's take on Michael Jackson sa...

Hej,

Undrar om vilka hundar som helst får träna eller prova på Lure Coursing?
Har ingen vinthund, utan en fd jakt hund som är sjukt snabb och jag tror hon hade tyckt detta var jätteskoj:)

Nota ser jättefin ut!

Ankie och Lady
http://ankiesplats.blogg.se/index.html

Ankie's take on Michael Jackson sa...

Hej,

Undrar om vilka hundar som helst får träna eller prova på Lure Coursing?
Har ingen vinthund, utan en fd jakt hund som är sjukt snabb och jag tror hon hade tyckt detta var jätteskoj:)

Nota ser jättefin ut!

Ankie och Lady
http://ankiesplats.blogg.se/index.html

Ankie's take on Michael Jackson sa...

Hej,

Undrar om vilka hundar som helst får träna eller prova på Lure Coursing?
Har ingen vinthund, utan en fd jakt hund som är sjukt snabb och jag tror hon hade tyckt detta var jätteskoj:)

Nota ser jättefin ut!

Ankie och Lady
http://ankiesplats.blogg.se/index.html