torsdag 28 februari 2008

Valpisen =)

Igår var jag och mamma på kennel Play a While och tittade valparna, det är andra gången som jag är där och tittar, första gången var på min 25 årsdag (love u martin).

Iom med att det inte blev något mellan Briam och Nota denna gången och att jag ändå planerat och ställt in mig på att det skulle bli valp nu så är jag så himla glad att denna kullen föddes =)

Mamma Juni (Play a While late red autumnhop ale) är en tik som jag sett på många utställningar och följt sen hon var liten iom att hon och nota är ungefär lika gamla. Hon är en sån tik som man SER det går inte att undgå och hon har DET där ! Länk på höger sida till kennel Play a While.

Pappa Marlon (Forget Me Not flying star) har jag dock alrig sett i verkligheten men följt honom på bild sen han kom till Finland. Han har något som fått mig fortsätta att gång på gång titta på han på hans sida http://www.pipsqueakwhippets.com/ourdogs_co_marlon.php plus att han ser så himla lagom ut.

Ur denna kombinationen har jag nu fått äran att köpa en valp och det var den som vi var och kollade på igår :)

Så på fredag om en vecka så åker vi och hämtar hem det lilla knytet, namnförslagen som vi har nu är Våga, Karma, Ellie (Mannys flickvän i ice age2) och Chilli så vi får se vad hon är för någon :)
Nu kanske ni undrar vilken raring det blev ? Det blev Tik nr 1 en blåbrindlad goding med vackert uttryck mycket vinklar och härliga långa linjer =) Bilder kommer! men än så länge har vi inte fått igång internet sen flytten som skedde i helgen, för bilder på valparna klicka på länken http://henrikharling.blogspot.com/. Nu bor vi i en bostadsrätt i Uddevalla i ett enplans radhus på ena ytterkanten i ett underbart område med massor av natur runtomkring där man kan välja vilken typ terräng som man vill gå i (utan att möta massa snofsiga badjävlar som tror att dom äger stället :)hihi.

Det känns (peppar peppar ta i trä) att det kommer bli ett underbart år. Med underbar pojkvän, hundar, underbart med valpen,vänner, huset, naturen etc Jag fullkomligt längtar efter att få klippa den lilla gräsmattan, sitta på altanen varma sommarkvällar och grilla med goa vänner och tillbringa många timmar med hundarna i skog och mark och på träningsplanen =)
Det måste bl.a vara att dagarna blir längre och ljusare som gör att det finns mer plats för positivitet =)

6 kommentarer:

Whippe sa...

GRATTIS! Ska bli så skoj att ha hundar i samma ålder,intressant att göra saker tillsammans med dom.
Idag,typ nu är Christina iväg i Jönköping...är nervös och ont i magen....men det är nog helt utan anledning.
Det låt så underbart när Du beskrev hur ni får det i ert "nya" liv.

Ina sa...

Va underbart det låter när du skriver/tänker=) Ser verkligen oxå fram imot allt som vankas detta år. Förhoppningsvis utan några fler vet. besök utom typ vaccinationen=) Ser fram imot lördag med=) SÅÅÅ länge sen sist.. hehe.. *farligt* Då kanske vi syns imorgon då! Vore mysigt. Krama

Teija och tess sa...

Grattis till valp! Alltid roligt att få hem en nytt litet knyte! Hoppas ni kommer ha det gott i nya hemmet!
Helen

Whippe sa...

Jag har tagit bort min blogg.Bara så du vet.
Kolla in nya kort hos Idomics!

Sara och Miki sa...

Hej! Råkade snubbla in här och ser att du ska hämta "Lilla Blå" från Henrik. Vad roligt! Vi var där och hälsade på förra veckan och jag får hem Tik 2 på lördag :) Din tik är superdupersöt också! Kul, då måste jag bokmärka din blogg!
Mvh Sara www.shelob.blogg.se

Jenny,Nokia och Leo sa...

Lycka till med tösen, hon är jättesöt!!