tisdag 10 juni 2008

Kort uppdatering.
Gjode min näst sista ringsekreterar aspirant på SKKs utställning i Vbg i helgen. Till min stora lycka fick jag sitta och skriva i en ring där det bara gick grupp 10 hundar, däribland whippets :) Att jag satt med näsan i kritik lapparna och försökte skriva ord som folk förhoppningsvis kunde läsa gjorde att jag knappt såg hur hundarna såg ut... Synd tyckte jag som tänkte ta tillfället i akt och försöka få lite mer kunskap i whippetens anatomi och vara.

Hittade med glädje min kamera i morse som alltför länge lyst med sin frånvaro! Den låg som jag anade i en plastpåse men jag hade inte kunnat gissa att det var den påsen med skor som låg i garderoben i hallen :) Så nya kort borde snart dyka upp!

Har tränat lite lydnad med Nota, sakta men säkert så fastnar vissa moment medans andra då verkar försämras... Ha ha ha vad det är roligt att träna lydnadsmoment med whippets (inte alls) men det är ju dubbelt så skoj när det funkar!
Har klickat Våga en del och hon är toppen ! Bildbevis kommer komma =)

På fredag kommer Briam med matte Elin hit och förgyller vår helg med sin blotta närvaro :)
Det är utställning på Tånga hed, vinthundsklubben på lördag och whippetklubben på söndag.
Nota är anmäld till lördagen men tyvärr är hon i för "hård" muskulatur för att se bra ut på utställning så vi får la vara nöjda om vi slipper ett 2a pris...
Däremot har jag planerat att Briam ska få sitt sista och efterlängtade cert för att bli svensk utställnngs champion =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det vart riktigt lyckat igår enligt mig! För båda!! Hård träning fram till Öland å då smäller det=) Läste precis på Ölands kk sida att de "endast" anordnar klass 1 och 2 båda dagarna=) Debut för Nota!!! Nästa vecka ser ut å bli en bra vecka. Ledig fram tills fredag=) Än så länge... Massa träning. minst två!! gärna tre=) Var det sanning om midsommar? vi bjudna till er? kramiz

Anonym sa...

Lilla Michaela.. Man får faktiskt tycka vad man vill. Fritt land *ler* Jag tycker det e roligt att följa er. Det e en whippet vi pratar om. Roligt skall det även bli att se hur mycke man kan "ändra" inför Våga! Håller minst lika hårda tummar för er på lördag och för dig på söndag. Spännande=)Midsommar Bokad Check=) Ha det guld. kramiz

Anonym sa...

Glada om vi får en tvåa HA!! CK till fin fina daman! Stort grattis! Synd på certet för Briam. Han kommer igen.. När örat e läkt
*hihi* Syns kanske i em. Tänker på er idag! Kram