torsdag 8 januari 2009

Valparna 6 veckor

Idag var Xsara www.afghanstorma.blogspot.com/ här och hjälpte mig ta 6 veckors kort på valparna (1 dag försenat). Idag provade vi med leverpastej på tub men det kändes inte som det optimala för att få valparna att stå fint :) Annars så är allt bra med dom! Dom är mer och mer vakna och busar å leker. Vi har en ritual nu och det är att dom flyttar ut i köket på fm så att jag kan städa valphagen åt dom, sen är dom med i köket fram till kvällen då dom flyttar tillbaka till valphagen för en natts vila. Jag tycker att det funkar kanon och dom verkar nöjda =)



Valp nr 1 tik



Valp nr 2 tik



Valp nr 3 hane



Valp nr 4 tik



Valp nr 5 tik



Valp nr 6 hane




Valp nr 7 tik

Sen skulle jag vilja avsluta med att be alla som är inne på bloggen och tittar att lämna en kommentar om vilken valp som tilltalar er mest/bäst oavsett om du är nybörjare eller erfaren i rasen, alltid spännande att höra vem ni tycker bäst om :)




15 kommentarer:

jenny sa...

Tik nr2 är helt oemotståndlig, vackert huvud och välvinklad i mitt tycke då :) Hon skulle gärna få flytta in hos mig om jag hade tid för fler whippor!

Anonym sa...

Walter är fränast*skratt*

Sagoruna sa...

Av någon anledning har jag fastnat för sjuan och då gillar jag INTE blåbrindle. Annars gillar jag ju den tiken som är mest vit pga färgproportionerna men hon ser lite liten ut på alla håll på något vis. Förutom dem så "ser" jag även tvåan. Men svårt att säga på kort tycker jag. Tur att alla har olika smak så det finns en hund åt varje =D

Anonym sa...

Jag har fastnat för 5:an... helt klart! <3

Anonym sa...

femman, helt klart... och ettan är charmig med, fast jag egentligen inte gillar när de har så mycket teckning. Men femman, så himla söt!

Vad heter alla valpar?

Anonym sa...

Jag gillar 2:an bäst när det gäller tikarna. 6:an när det gäller pojkarna...

Jenny,Nokia och Leo sa...

Min favorit vet du egentligen redan, tik 2. Men när jag var där fastnade jag även för tik 5 pga hon är så häftigt tecknad. Söta och goá var dom allihop =D och det ska bli kul att följa dom i fortsättningen.

Anonym sa...

Här gillas tvåans vinklar men treans teckning bäst:)

Anonym sa...

Valp nr 5 är underbar, påminner om min älskade whippethane som är borta sedan 8 år.

Anonym sa...

Det är svårt att säga vem som är bäst. Jag skulle nog kunna ta alla. När jag hade valpar sas det att den som hade bäst "balans" och ställde upp sej själv var den som var bäst i kullen.
håller nog med att tvåan ser fin ut men femmans huvud är underbart.
kramar

Anonym sa...

Hehe det ärfortfarande femman som är bäst... Som jag hela tiden har tyckt hehe =) men sexan ärocksåväldigt fin =)

Anonym sa...

Tack för att vi fick komma igår och titta på de små underverken.. hade lätt kunnat plocka med mig en viss liten hane hem.. lr kanske en tik ;)..Liiite valpsjuk är man nu iaf..
Vi blev nogrant genom nosade när vi kom hem igår av pojkarna ;)
Grattis till Våga på hennes 1års dag med..

ps. marcus hälsar med ds.

Anonym sa...

Hei- utrolig vakre valper- alle som en.. men personlig ville jeg valgt valp 6 el 7..Slikde fremstår på bildene :-) Skal være mye mer sikker på min kommentar når du legger ut 8 ukers bildene.. Jeg bare elsker de blåbrindle farvene- helt nydelige- jeg ønsker meg nr 7:-)

Anonym sa...

Hello tjejen och alla vovvar!
Helt klart är det valp nr 6 (hane) som tilltalar mest. Han är otroligt fin och härlig färg har han. Men alla valparna är jättefina - ingen tvekan om det.
Att de redan är 6 veckor - herregud vart tar tiden vägen.

Kramar,
Lena och Killarna i PriZor's

Anonym sa...

Jag gillar 5:an bäst av "färgerna", tycker det är underbart med mkt vitt i teckningen! Men jag är även svag för 6:an, rent utstrålnings-mässigt :-)