torsdag 10 juni 2010

Utställning Vbg



Detta är bilden som var på tårtan :)


Först å främst tänkte jag tacka för intressanta fodersvar angående tidigare blogg inlägg! Alltid roligt att höra vad och varför man ger sin hund den mat man gör. Får ibland för mig att vi vinthundsägare funderar mer på foder än andra olika "ras ägare", har dessutom fått för mig att vi lägger mindre förmögenheter på snygga halsband/koppel, täcken å hundsängar. Kan det stämma tro?

I söndags var det dax för Vågas andra officiella utställning och nu var det i SKK´s i Vänersborg. Vädret var strålande underbart! Våga skötte sig bra, börjar bättra sig i rörelse och inte bara tittar på mig men det kan alltid bli bättre. Jag kunde oxå ställt henne bättre då jag drog ut henne lite för långt. Domare var Ann Christin Johansson och kritien löd: mycket feminint huvud med fint uttryck. Bra hals och rygglinje. Välvinklad. Rör sig bra. Resultatet blev att hon kom Reserv i öppenklassen. Nästa gång tar vi vårat CK/UK så vi har kommit lite längre på trippelpriset =)

I måndags åkte vi till Aktiv Hund i Velanda för träning på löpband för första gången :) Liz gjorde en genomgång av Våga och allt är bra med lilla Blå, väldigt mjuk i sin kropp! Hon är mjuk hela hon säger jag :) Hon fick 3x 4min,6min,5min på löpbandet och det var roligt att se hennes rörelser när hon var fokuserad, riktigt bra! Ska se om jag kan unna henne lite träning i bassängen med, hänger ju lite på ekonomin med tyvärr...
Varför gör jag detta då kanske ni undrar? Jo; det är svårt att gå i ett tempo där Våga håller trav så det blir mycket passgång för fröken, vill träna upp rätt muskler för utställningsringen och skönt att hon blir genomgången med tanke på lure träningar å övrigt. Hade jag själv haft kondis så hade jag ju kunnat springa med henne själv men då jag är av övertygelsen att man bara springer vid nödfall så... Skulle ju kunna cykla med men fröken börjar "glutta" på cykeldäcket och med min tur skulle det säkert ske en olycka och jag betalar hellre pengar för att slippa, shit happens anyway!

Denna veckan har jag haft terminens sista lektioner med mina elever å dom e för goa!!! Ex så fick jag ett skönt rim helt i min stil å humor till presenten som var en söt anti stress pryl av några av tvåorna!!! Å 1orna kom imorse med en tårta från Ritz bageri där det var en bild på Nota, Våga Å Jippie!!! Ska lägga ut bilden så fort jag får den på mejlen. Det är sånt här (bland annat) som gör det värt att lägga ner all blod, svett och tårar på barnen. När dom förstår att man vill dom väl och att dom ska utvecklas till goa människor med bra känsla för djur.

Nu väntar avslutning för 1or å 2or imorn följt av utställning hela helgen i Tånga Hed =) Som följs av konferens i Uppsala mån-ons. Blir nog uppdatering på Torsdag =)
Ja just det! Har anmält Våga och Jippie till BPH testet där whippet är en av fem raser där ett nytt "mental-test" för sällskapshundar ska tas fram, spännande!

Inga kommentarer: