söndag 27 juni 2010

rallykurs å koppeldrag



Kom på igår kväll när vi gick våran kvällspromenad att det kan ju vara värt att lägga ut här på bloggen att jag drar igång en rallylydnadskurs nu i sommar där vinthundar har förtur :) Kursen kommer vara på måndagar. Intresserad?, hör av er!

Angående koppeldrag så gick jag å mamsen på en gemensam promenad tidigare i veckan. Mammas hundar drar inte alls i koppel men det gör mina... Då mamma gjorde mig uppmärksam på en mycket tydlig/sann punkt; när jag är ute och går så går vi så fort vi kan av 2 anledningar nr 1: jag vill nå en bra puls för bättre förbränning. nr 2 vill att hundarna ska få så mycket motion som möjligt på den tiden man har till att gå långpromenader. Detta har resulterat i att mina hundar tror att vi har bråttom! vi måste skynda oss! Det är den känslan jag förmedlat till vovvarna på våra långpromenaderna för dom går inte alls så illa på våra rastningar. Men nu har ju jag semester och all tid i världen att gå våra långa långpromenader långsamt och oj vad skönt det är, både för mig och vovvarna! Nöjdast är Våga som tycker att våra promenader nu är såå mysiga <3 Intressant att det kan vara så lätt ibland!


2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Oj, det skall jag pröva. Jag går också som jag hade eld i röva!!!

Ina sa...

Det är inte alltid den svåraste vägen man måste gå:) Tycker det är lite diskriminerande gällande din rally kurs faktiskt *tihi* Hörs om en stund. KRAM