onsdag 13 juli 2011

gotti-gott-gott

Ja till hundarna å inte till oss :)
Det började med att jag letade efter nåt gott till Luna som hon kunde tugga på med när jag var ute med dom "stora" hundarna så att hon inte skulle känna sig ensam och övergiven. Grisöron funkade inte så bra då hon precis som sin mor gärna gömmer dom och därmed inte äter dom , även om gömma dom är en aktivitet i sig ;-)
Då tipsade Eva på Zoonet om Chicken Chewbone, jag var bra skeptisk å tänkte att nja... hon kanske äter av kycklingen men mer än så blir det nog inte. Haha där hade jag fel och dom är nu absolut högst upp på hundarnas önskelista på tuggben och ni som känner mig vet att mina hundar är ganska (mycket) bortskämda med att ha alla möjliga tuggben hemma.
Det innebar att jag tittade mer på sortimentet från Planetpet som har naturliga tugg/godis och som dessutom skänker 1 % av intäkterna till välgörande ändamål för djur och allt jag har provat har fått högsta betyg här hemma av hundarna!
Priset är 39 :- per förpackning och tyvärr blir jag inte sponsrad av dom, med tanke på hur mycket det går åt här hemma så tycker jag att det hade varit en bra ide´=)


Chicken twist brukar jag klippa i små bitar och använda som belöningsgodis.

Även Tuna bites gör jag till mindre bitar och använder till Lunas inkallningsträning, utställningsträning och som belöning till vardags med.

Och till sist dom goda tuggisarna med torkad kyckling på!

Så har ni någon zooaffär i närheten som har Planetpet i sitt sortiment så tipsar jag er om att testa för hundarna tycker verkligen om det.



4 kommentarer:

Matilda sa...

Föll för din reklam om kyckling tuggisarna och köpte en påse till "jagsomintetyckertuggbenärintressantalls"för att prova om han möjligtvis kunde tänka sig dem, och JA! Han tuggade för glatta livet så jag kan bara instämma att de överraskade och är värda att pröva till sin hund :)

camilla sa...

då har jag en fråga ;). Hur fett är det? Ger gärna Barras godsaker men ogärna om han blir tjock igen på kuppen haha

Whippeten Nota sa...

Erkänn man blev lite förvånad Matilda! =) Skoj att du "föll för reklamen" ;) Camilla; näringsvärdet är 65 % protein och bara 2 % fett så det är ju bra gott till Barras, tror även deras Kyckling eller Tonfisk godis har ett mycket bra (lågt) innehåll på fett. Good shit helt enkelt!

Malin Blad sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.