tisdag 12 juli 2011

Orust by day (and night).

I lördags åkte jag till gamla hemma trakterna Orust, Svanesund. Tänkte att jag skulle passa på att leka lite "bad-jävel" och inte ta allt för givet som man annars har en tendens att göra.

Åkte först "hem" till Tornvägen 12 och körde förbi vårt gamla hus som inte längre finns, det brann tyvärr ner för nåt år sen...
Ställde bilen uppe på vändplatsen och tog en promenad längs memory lane när jag tittade på gungorna och rutchbanan, gick med hundarna ner till bäcken och runt i "Runes hage" där hästarna inte går längre så det var helt igenvuxet vilket är förbannat synd faktiskt. Betande djur ger öppna landskap, så är det bara.
Konstigt att varje gång jag åker till Orust så känner jag mig som jätten i lilleputtarnas land! När blev allt så litet eller när blev jag så stor?

Tornvägen 12 där bara garaget syns till höger på bild. Konstigt att inte "ha kvar" huset där jag växte upp och där såå många minnen skapades.

Upp till höger bodde mormor och morfar när dom var Svanesundsbor.

Nu är det inte längre Svanhild som har färjetjänst utan nu heter båten Venus.

Utsikt från nya vattentornet där det har lösts många världsproblem på kvällar och nätter när vi suttit och njutit av utsikten :)

Här bor Marre.

Detta är Marre, hon som alltid kommenterar min FB status med Nej, vilket är ett internt skämt =)

Mjölkbord i farten på Halsgrusvägen på väg till Lotta å Henke.

Å här bor L8 å Henke.

Alla sätt är bra, även dom dåliga :) å det smakade gott även om grillen saknade ben.

Här ser man lite av allihopa, Marre, Angelica, Lotta, Lene.

Å här har vi Lene mellan såserna :)

Snigel fick oxå vara med på kort.

Emil & Angelica glada å vi med!

En så´n här skulle man haft ;-)

1 kommentar:

Anneli sa...

Den där pissen på sista bilden va bra söt! *ler*