söndag 31 juli 2011

much to do

Inte bra att uppdatera så sällan, blir så mycket att skriva då men jag tänkte försöka att hålla det lite kort :-)
Slutet av veckan var tokstressig men lugnade så småningom ner sig.
Bland annat så har vi haft fint besök i form av Lunas syster Idra här då husse & matte vart till Malmö på familje hitte-på. Systerna har härjat röva av varann och dom vuxna vovvarna har varit väldigt snälla och förlåtande för diverse upptåg.
På fredag morgon åkte vi allihopa till Ransäter för att ställa ut Våga, som inte alls föll domaren i smaken och det är ju så det är med utställningar.
På lördagen var tankarna hos Arwens matte Xsara som hade möhippa. Och idag söndag har årets första dopp blivit avklarat. Däremellan har det varit jobb, "kalas", kvalitetstid med bilen och gott folk.

Det har varit VARMT, sådär så att man nästan inte kan göra nåt förrän klockan är 00.00, varmt i lägenheten och varmt i bilen, om man inte åker så att ACn är igång.

Spaning!

Nota hittade groda :)

Idra spanar.

Här vill jag bo, vid min älskade bäck.

Två trötta rövare!

Har ju vart fjordfestivalen, svängde förbi en snabbis häromdan och köpte denna fina som hundarna vilar på.

Randiga Idra <3

Luna tycker att det är gott att sova i Ikea kassen men nytumlad tvätt =)

Konstigt när toarullarna får eget liv och sprider ut sig på detta vis !

Denna fina kökshandduk köptes på Whippetspecialen i Vilsta.

Även denna fina!
Köpte även tikskydd från kennel Hot Isle och ett brett halsband till Luna från kennel Belara då hon växt ur Hurtta halsbandet, jag köpte ett i storlek 29, det är liiite för stort men det har hon växt i inom en vecka eller två.

Lite lustigt är att sen The Roadtrip så tycker jag bättre om min bil (hade ju svår effekt abstinens efter POSsen). Det är ju bra om vi kan komma varann "närmare", känner mig alltid trygagre i en bil jag "känner" =)

Sen får jag återigen säga att jag är såå stolt över mina fina vovvar, som när vi åkte till Ransäter kl 07 på morgonen och var hemma strax innan kl 16, dom bara finner sig när dom egentligen skulle kunna vart riktiga PITA´s (Pain In The Ass´s).



2 kommentarer:

Anneli sa...

Va sommrig å fin du har gjort bloggen! När ja orkar ska ja skicka agility-bilder till dej som du kan lägga ut som bevis att du visst springer! *ler*

Patricia Ek sa...

Det där toarullsfenomenet har spridit sig hit med ;)