tisdag 22 februari 2011

Bad å sånt!

Nybadad Våga under filt.

Ikväll fick alla flickorna varsitt mer eller mindre uppskattat bad :) Har ju lov denna veckan å håller på att få ordning hemma (blir man nån gång klar?), idag har jag vart på tippen, uppe på vinden och nere på återvinningen, tvätt tid på torsdag och även tid till att damma å städa lite, tvätta hundfiltar osv. Flickorna är färdig löpta för denna gången så ett bad kändes passande :) Idag blev dom tvättade i Espree Rainforest. Vovvarna struntade säkert i att det luktade gott men upplevelsen blev bättre för mig =) Har luktat på detta schampoot från Espree innan, å det luktar verkligen såå gott! Tycker faktiskt även att allergin blir bättre på nybadade djur, sanning eller inbillning?

Nybadad Jippie under filt.


Fast det går så otroligt fort att ge en whippet ett bad så sker det väldigt sällan här hemma! Till skillnad från när jag hade Chessie (Bearded Collie), då badades det MYCKET oftare, ändå såg första sköljningen ut som oboy i vatten... Whippeten är en otroligt lättskött ras, jag kan bara jämföra med beardisen och flattarna men sanningen är att man har färre bad, ingen pälsvård och ingen trimning (inte av päls iaf). Det ger tid till mycket annat som jag tycker är roligare =)

Nybadad Nota på kudde, prinsessan på ärten :)


Ps Ågisen har börjat äta igen denna veckan å jag blir mer p mer säker på att det finns ett gäng efterlängade små !

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott å få röjt! Ja har ju provat att bada båda dogsen när vi åker till mor och far å då har pappa tyckt att de gått mycke bättre med allergin.

Kram från Xsara