fredag 4 februari 2011

Vecka 2 och godis !

Äntligen efterlängtade fredag igen! Jag gillar helgen för jag gillar att ha sovmorgon men det är nog inte därför ni läser på bloggen nu? Tror ni kanske är nyfikna på Vågas vecko midjemått, det har jag oxå varit! Har varit ruskigt nära att "smyg" mäta henne i veckan men har lyckats hålla fingrarna i styr =)
Veckans mått var även denna gång 44 cm, vilket borde vara normalt att det inte skett någon ökning i omfång än. Imorgon ska hon vägas =)
Tycker av någon anledning att hennes päls har blivit mjukare, dont know why :)

Här är bildbevis på vad som inhandlades förra helgen i Uddevallas nya zooaffär som heter zoonet. Hundkex såldes för 2.90/hg så skålarna hemma fylldes på :)
Närmast kameran ligger vridna tugg som normalt kostar 19 kr st men som nu såldes 3 st för 30 kr och hundarna tyckte dom var mums! Smaksatta så att det var mer intressant för hundarna.

Meh! Kan ju inte fota det goda, ge nåt till oss med!
Har öven beställt gott från Olivers Petfood då dom har mycket gott till vovvarna som inte innehåller massa skräp. Har även provat Olivers hundfoder men tyckte inte att det var någon höjdare, hundarna pruttade mycket på det. Men dom har bra uppfödar rabatt (även på bara godis) och är väldigt tillmötesgående så tummen upp!

I mitten här står 5 kg träningsgodis, semi mjuka och mycket uppskattade av vovvarna!


Hela torkade fiskar, riktigt gott om jag frågar hundarna, räcker länge då det får plats många firrar i en påse (och jag beställde 4 påsar).

Torkade köttbitar som hundarna också gillar, går att "knäcka" på längden så blir det fler om man vill ha mindre bitar.
Till sist vill jag tipsa om en bok av Kerstin Malm som heter "lär känna din hund - och dig själv". Mer om Kerstin Malm hittar du på hennes sida, finns även roliga hundaktiverings "grejer" att köpa =)





3 kommentarer:

Anneli sa...

Värsta fredagsmyset för hundarna ju! Förstår inte varför det alltid köps hem en massa gotta till djuren å man lätt glömmer av sej själv...? *fniss*
Att du inte gjorde smygreklam att Kerstin kommer till Uddevalla! Så ja gör det lite här istället då... *kraaam*

Elin o boysen sa...

De e ju synd att fiskarna luktar apa men jag får nog lov att beställa lite såna till grabbarna. Jag (Doris) hade glömt bort Olivers petfood... de brukar ju få fisk när vi kommer in från prommisarna... men minnet e ju inte som de ska XD

Eva-Lena sa...

Michaela!! Du är bara för GO!! :)
Finns det något du inte hjälper till med? :)
Säg till nästa gång du ska beställa e lite intresserad av de där fiskarna.
Massa kramar