fredag 11 februari 2011

midjemått för vecka 3


Fotograf: elevs pojkvän Daniel Justren.


Hmm tror baske mig inte att jag är ensam längre i den ökande midjemåttsklubben på Cyklonvägen 5 längre... Blir så svindlande glad att jag nästan inte vågar att tro det! Blir att åka och väga imorn och se om Våga även hänger med i den klubben ;-) * Våga har dock rätt skäl att öka * Fick flera spännande mått idag men det ska ha sett en ökning på minst en halv centimeter, alltså 44.5 cm runt Vågas mage.


Igår blev jag ett år äldre, för tillfället är summan 28 år. Snart är man inte ung och snygg längre, snart är man bara snygg! Å jag gillar att fylla år! Enda dagen hela jäkla året som är min, bara min :) Alla dagar borde börjas med att öppna paket! Hade en toppendag där jag blev uppvaktad på jobbet av både kollegor och elever, i telefonen av nära och kära, på fb av tokmånga! På kvällen kom Ina hit och även Angelica som hade vägarna förbi, vi smaskade på smörgåstårta och chokladtårta *mumma* På söndag blir det även Thai restaurang med dom som kan, ska bli så skoj! Som vanligt var det snö på backen och i luften såsom det brukar vara den 10e februari, its ok men snälla våren, skynda dig hit!


Idag åkte jag med eleverna på kaninutställning i Vänersborg, det var 1600 kaniner anmälda om jag inte missminner mig! Whippetvärlden är otrolig får jag lov att säga, när det även gör sig påmind på en kaninutställning! Träffade Lena på kennel Bellsweets som kunde berätta för oss om hur det går till, hon var även snäll och parkerade oss hos domaren Peter Landberg kennel Hickorys som berättade om konsten att dömma kanin. Detta var superuppskattat av eleverna och mig! Till sist träffade vi även Jenny på kennel Dixietown som har de första exemplaren av rasen Röhn i Sverige, även hon var vänlig att dela med sig av sin kunskap till oss. Tack vare whippets så blev kaninutställningen en upplevelse på en helt annan nivå, whippet är bra! För att läsa om utställningen, klicka här!

Fotograf: Birgitta Thörnqvist

Inga kommentarer: