söndag 7 augusti 2011

Agility


Agility!
I och med att Nota och jag kört fast ganska så mycket på rallyn så har vi nu tid att roa oss med annat. Tack vare Anneli (Yras matte) så har vi även fått tummen ur r*ven och kommit oss ut på agilityplanen och med bra coaching så tycker vi nu att detta är superkul!!!

Tanken är att se om Våga kan tycka att Rallyn är kul istället, vilket jag tror att hon kommer tycka att det är, snart är dessutom "min" rallykurs avslutad så jag kommer förhoppningsvis ha mer lust att träna själv. Jippan tycker än så länge inte att nåt är särskilt roligt, kanske agitily men det beror på vilken dag det är (whippet!) och Lunisen får vi se med tiden vart hon visar talang =) Planen är iallafall att Jippie kan fixa 2 godkända tävlingar i år på luren (hoppas, hoppas, hoppas) för då har alla mina vovvar med åldern inne sina trippelpris!!!

Tillbaka till agility så måste jag bara säga att det är verkligen skitkul!!!
Det senaste har vi tränat mig på att få fart på fötterna och det är verkligen inte lätt att hålla tempo med en taggad whippet =)
Ni som har möjlighet att gå en kurs eller träna med någon som kan så säger jag bara; KÖR! Ni kommer att ha kul med era hundar! Och era hundar kommer ha kul dom med!

Knotan satsar på hindret!


Nota ur tunneln å tittar på mig; hänger du med morsan eller?!

A hindret/taket är kul!


Anneli står redo med klickern så hon kan klicka Nota när hon gör rätt, do I need to say that she kicked ass? Nota asså=)


Tackar Anneli å Andreas för bilderna på oss "in action".
Om ni går in på länkarna till höger så hittar ni deras blogg på Anneli, Yra å Chico!

Snart drar det även ihop sig till Kevin*Våga bappisarnas 2a valpträff!
Ska kolla av lite med Cattis så hör jag av mig till er med mer info via mejl =)
Och har ni några önskemål med vad ni vill att vi ska göra/hjälpa er med så säg gärna till så planerar vi in det efter bästa förmåga :-)

3 kommentarer:

Helena, Quince och Otto sa...

Om jag var du skulle jag satsa på en kurs i hoppteknik. Just nu verkar hon mest leka helikopter (åtminstone ser det så ut på bilderna) och det sliter väldigt. Jag tror att whippar ofta har dålig hoppteknik för att de liksom kommer över det mesta, oavsett höjd. Q och jag gick för Ewa Maria Wergård och det var supernyttigt. Vi vill ju att våra fyrbeningar ska hålla länge, länge. det ska finnas några gamla inlägg från den kursen på min blogg, om du är nyfiken). Ha det kul!

Anneli sa...

Ni e jätte duktiga! Å det e verkligen kul med agility!
Jädra skit att man måste börja jobba så det inte finns mer tid för träning...

cattis sa...

Goa Nota o goa Michaela ni är så duktiga!!
Ja, Anneli du sa det.... meer SEMESTER åt alla !