onsdag 15 oktober 2008


Denna veckan vikarierar jag på naturbruksgymnasiet i Dingle så det är dåligt med tid för uppdateringar men här kommer en snabbis iallafall :)

Den mesta tiden upptas av att stirra på Notas mage och försöka tolka alla pyttesmå förändringar, om man blir inbillnings sjuk? -Ja! Fast jag tycker mig tolka en dräktighet men det är för tidigt att säga. Jag har varit hos mamma å hjälpt henne på pensionatet då valparna skulle levereras, när jag ändå var där så la jag ett spår åt Våga som gick kanon! Plus att jag hittade super stora kantareller :) Mindi å Ina gick sitt MH i helgen och det gick så bra så ! Maria som har en vuxen Ebba valp (Wilma) har varit här lör-sön å fått lite träningstips gällande deras lydnad. Det var jätteskoj att träffa dom båda två! Håller tummarna för att träningen går framåt så bra att dom kan komma till start nästa år ;) På söndagen var vi till Dingle så hundarna fick jaga trasan på rakbanan. Det var första gången jag körde Våga ur bur men det gick så fint så, lite ovan än men det kommer sig sen. Nota fick också springa och tyckte såklart att det var toppen! Det är så härligt att se dom ge järnet efter trasan och dom tycker det är så skoj. Någon lydnads träning har det inte varit sen mitten av förra veckan men om jag inte minns fel så gick det rätt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Träningsdagbok min kära gumma=) Vill höra allt imorgon om Tant och Whippets träningspass*hihi* Jag är jätte sugen på privat träning*hihi* Å så MÅSTE vi spåra.. Vart tar alla timmar och dagar vägen? Kramiz