söndag 19 oktober 2008

Spår å grattis =)

Ja vi börjar med grattis =) Först till Vågas fina mamma Juni (Play a While Red Autumnhop Ale) som i helgen fick sitt vinhundsklubb cert vilket resulterar i att hon nu är Svensk & Finsk Utställnings Champion! Hon blev även BIR på samma utställning. Sen ett stort grattis till snygge brorsan Nokia som blev BIR & BIG valp på nordskånska kennelklubbens valputställning!

Så har även Notas "kille" Viggos valpar visat sina framtassar på utställningar, dels på Europa utställningen där en av hans valpar från kennel Carmodey blev BIR valp och dels här i sverige där ett kullsyskon också blivit BIR valp ! På Europa utställningen så lyckades även Vågas uppfödare Henrik bli BIR med en av hans andra snyggingar, Memma! GRATTIS !

Idag la jag spår åt mig och Ingela på dagen och vi gick dom nu på em.

Först gick Ina å Mindi och jag tyckte det såg riktigt bra ut för dom!

Sen skulle vi gå Vågas spår där vi upptäcker snitslar... Å jag snitslar inte så det var såklart någon annans... Crap! Ännu dummare blev det när Våga knaprar på något som låter som foderkulor, då har dom lagt ett närings spår mitt i vårat blodspår. Till slut skiter vi i spåret där vi gått allihop och tar oss till typ den sista tredjedelen av spåret som fortfarande inte var "smittad" av alla andra dofter. Därifrån skötte sig Våga kanon och det gick som på räls. Det var himla bra att Ina gick med för som jag trott så styr jag gärna Våga i spåret, trots att jag inte vill! Men jag är för snabb på att bekräfta när hon är rätt istället för att låta henne komma på det själv (jag stannar även när hon går fel vilket oxå är en form av att styra) My bad! Men huvudsaken är att det till slut efter alla störningar gick bra och att hon kom fram till sitt spår slut.
På tal om spår slut så har klövarna ersätts av kattmat då jag upptäckt att jag komiskt nog är allergisk mot rådjur *haha* undrar hur många som har den kännedomen!

Innan spåret var Ina så snäll och tog kort på Nota & Våga, tack! Bilderna kommer väl ut på bloggen ikväll kan jag tänka mig :)

Inga kommentarer: