torsdag 23 oktober 2008

Nota dräktig!

Idag går leendet inte att stoppa =) Då vi har varit på Vara veterinär station där Nota vart på ultraljud och det konstaterades att hon är dräktig!!!
Känslan går inte att beskriva... Så himla glad!
Visst har jag tyckt att hon verkar vara med bappisar i magen med tanke på hennes ändrade beteende samt avsaknaden av hungerkänslor denna veckan men tro kan ju förflytta berg och med min vanliga otur så skulle det inte varit annat än tro heller.

Mamma var här igår och hon tyckte att det var solklart att Nota är dräktg och visst tycker jag mig själv ha sett att hon har nåt i blicken som är så svårt att förklara. Ögonen är själens spegel och jag tycker hundar talar extra mycket med sina blickar.

När vi ändå var hos veterinären så fick alla hundar ställa sig på vågen, dock var för sig ;)
Våga : 11.8 kg
Nota : 13.3 kg
Ebba : 32.5 kg

Ebba fick sig också en hälsokoll då hon ändå är 9 + och jag tycker mig märka lite förändringar.
Hjärta och lungor lät bra och veterinären tyckte att hon var i bra form. Däremot var några lymfknutor aningen förstorade. Vi pratade om att ta en röntgen men kom fram till att skulle det vara cancer i kroppen så finns det inte så mycket att göra ändå. Nu kör vi på som vanligt så länge som min älskade Ebba vill vara med på denna jord.

Känns som detta inlägg började med goda nyheter och slutar med dåliga och det var inte meningen. Bortsett från ens känslor så är det ju som så att livet har en början och ett slut och därimellan ska man fylla det med massa goda ting och upplevelser, oavsett om man är hund eller människa. Och man får glädjas åt den tid som man får med sina älskade.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stor kram till er alla!

Anonym sa...

Åh, puppisar! Vad spännade!

Anonym sa...

Vad va det jag sa!!! :D ska bli så kul att se vad det blir!