tisdag 9 december 2008

Valparna!

Valp nr 2 smälter in hos sin mamma

Ja nu var det ett par dagar sedan förra uppdateringen! Dom mår bra och växer och frodas :) Det händer så mycket på kort tid ex så bara för en vecka sedan så var det lugnt och fridfullt när dom diade, nu så är det high life och full aktivitet. Några tappra själar har provat sig på den ädla konsten att gå istället för att säla sig fram =) Det är främst nr 5 & 6 som jag har sett försöka, det går i ett par stapplande steg för att sen få slagsida men jag lovar att utvecklingen går fort! Ögonen har inte öppnats än men är på god väg. Och i helgen hjälpte Ina mig att hålla dom små liven för att få sina klor klippta för första gången, vi mötte olika stort motstånd hos dom små =) Man märker redan nu att dom är egna individer men om det är tillfälliga eller bestående karaktärs drag är ju omöjligt att säga.
Vad jag däremot kan säga är att jag är så otroligt glad över att vi fick låna pappa Viggo till denna parning så att denna kull blev möjlig! Jag satt och planerade min första "kull" när jag var 12 år och hade köpt min första hund, beardisen Chessie, och nu 13 år senade är drömmen sanning! Och det var verkligen värt väntan! Jag tillhör alla dom som verkligen tänker över om min tik har något att tillföra rasen och därför ska ha valpar och Nota har blivit granskad ut i sömmarna (ni som känner mig vet) och jag är verkligen nöjd med Nota! Tack till Notas uppfödare Elsa på kennel Fortezzaś att jag fick köpa denna underbara och stabila hund!


Som sagt, tuffare tag vid middagen ;-)

Valp nr 6 på en liten promenad !

Valp 2 & 7

Valp nr 3 på väg

Valp nr 4 sussar sött

Allmänt utslagna

Imorn kommer förhoppningsvis 2 veckors bilder på dom små =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

har inte hört något om två veckors bilder=) DU får gärna gå till AMS på fredag. Å om du hör av dig till kristine så kan du gärna säga att jag inte kan på fredag heller. Kramiz

Storma sa...

Va mysigt ni verkar ha de! Bakat hundar å grejer:)Va stora dom blir bäbarna. Röd fyra såg riktigt gullig ut på bild även om de inte e min favvofärg precis. Annars tycker ja ju att röd 2 e skrämmande lik Nota (på bild iaf). Å de gör ju att ja gillar den skarpt! Krams