fredag 18 februari 2011

midjemått, koppel, halsband å te


Vi börjar med Fröken Blå´s midjemått som står stilla från förra veckan, vilket jag kan förstå då hon knappt har ätit på en vecka. Vilket INTE är likt henne, hon brukar alltid komma tassande varje morgon när det vankas färskfoder frukost, denna veckan har hon legat kvar i sängen tills dess att jag tvingar upp henne för att vi ska till jobbet. Nr 1, 2, 3, 4, 5 osv på Vågas prioriterings lista är vila, vila, vila. Detta med att inte vilja äta ska vara ett gott tecken då det hos hennes, mormor, mamma och syster har visat samma tecken när dom har haft smått i magen. Jag tror oxå att det finns små liv där =)


Och idag hämtade jag ut mitt efterlängatde paket på posten (bor i lägenhet annars hade dom legat i brevlådan) som är beställd från Belaras hundhandverk. Det är halsband med texten NOTA´S CREW och koppel med mässingdetaljer. Ett halsband med koppel till varje vovva här hemma :) Vovvarna fick ha sin nya "outfit" på sig på kvällspromenaden och kopplen var otroligt mjuka och snälla för att vara nya, inte alls så där stela och bråkiga som nya koppel kan vara :) Denna gången tog jag koppel på 1.60 då längre koppel tryter på mitt tålamod (extra sen rökningen försvann). Och halsbanden, dom är så fina och sjukt mjuka, bra passform och hundarna trivs bra i dom! Ska försöka få till ett kort på hundarna med halsbanden på så ska ni se så fina dom blir =)




Till sist så ska jag promota ett te som är så gott så det finns inte ord!

Var hos Eva i veckan och hon bjöd på detta underbara te, har ingen koll på vilken kopp i ordningen av alla 1000 tals koppar te vi druckit men under våra 10 te drickande år så är det Det godaste!

Detta te är inte som alla andra, för det är inga te blad i, det är bara kryddor vilket ger en otroligt kraftfull och fyllig smak. Det är så att jag verkligen längtar efter min kopp te!

Jag hittade det på Maxi i Uddevalla 38 spänn för 15 påsar, värt!

*nam nam*



Tack även till er som kommenterat förra inlägget! Uppskattat!

4 kommentarer:

Anneli sa...

Ååå va fina halsband! Nästan så ja blev sugen själv på att beställa!
Men nej, skulle ju inte ha nåra nya... Hehe!
Våååågaaa, du måste äääta!! Annars växar inte bappisarna å ja får inget å pussa på...!

Andreas B sa...

Snygga halsband!!

Helena, Quince och Otto sa...

OOO, måste ha! "Behöver" också nya halsband, får väl prata med Elisabeth A!

Matilda sa...

Skitsnygga halsband!! Våga kommer nog formas till en boll mot slutet ;)