onsdag 14 september 2011

lite av varje

Luna å Kompessen är som ler å lång halm! Lekar kvällarna i ända och delar gärna käk med, Kompessen ÄLSKAR färskfoder och spinner högljutt när han oxå får äta gott.
Tyvärr märker han inte skillnad på vilken hunds skål han stoppar ner näsan i... Vilket gör honom till en mycket vältränad liten Ragdoll!

Godingar!

Veckorna bara flyger iväg, måste bli bättre på att skriva i almanackan så jag inte missar allt som händer! På lördag är det lure prov för Jippie, håll tummarna för oss!
På tisdag ska jag nog kolla på ett hus... vill ha! Men så är det pengarna till handpenning som ska finnas med, en sak i taget.
På onsdag ska jag försöka ta mig till Monica å titta på valparna som redan blivit 6 veckor tills dess, finns fortfarande 2 pojkar som söker hem där.
Onsdagar har vi dessutom utnämnt till officiell träningsdag med början från idag, det är på tiden att den långa tummen hittar vägen ut ur sin trygga vrå! Idag fick bara Luna vara med och vi tränade på kontakt, ligg, stå/kvar och så fick hon även leta upp mig 2 gånger, skojsigt värre! =)




Med jobbet kommer även den mycket givande uppgiften att leta efter intressant material till eleverna att jobba med och då snubblar man över det mesta, mycket kul och en del mindre kul. Exempelvis så ber jag alla att INTE köpa danskt och tyskt griskött *snälla*! Djuren har det inte bra! Ingen nyhet alls men låt inte plånboken avgöra när det handlar om att djur faktiskt växer upp under avskyvärda förhållanden. Sen snubblade jag även över hur många galgos öden i spanien *fy* hur kan man behandla djur på detta sätt, hänga hundarna, strypa dom genom att binda plastpåsar över deras huvuden och fler barbariska sätt... Har svårt att tro att människan är den "överlägsna" arten på denna jord, kanske den mest sorgliga?
Djupa ord så här på kvällskvisten!

2 kommentarer:

Anneli sa...

Kul å träna! Kul å titta på hus! Känner att höstens energi spritter i kroppen! *S*
Mindre kul me folk som inte e snälla mot djuren... SKOTTPENGAR!! Jag hade inte tvekat...
Kompessen e en goding! Hejja Jippie imorgon! Ska försöka vara på plats med hejar-ramsor och pom-poms!

Patricia sa...

Vilken fyndigt namn Kompessen har :)
Och vad roligt att du ska kolla på hus! Men det är surt att man måste ha så mycket i handpenning :( Lycka till!