fredag 9 december 2011

Då har man köpt hus då? !

I onsdags så vaknade jag och kände mig lugn, sa till mig själv: Idag är nog dagen då Michaela bestämde sig för att köpa hus (är det verkligen det sa den andra rösten), ja det är det nog sa jag till mig själv.


Var och kollade på detta hus för 3 månader sedan och fick en bra känsla för det. Men huset var ute för 995 000 vilket är far more money än vad banken vill låna ut till mig... Mäklaren å jag har haft fortsatt kontakt och för en vecka sedan ringde hon och sa att hon hade en god nyhet och en tidig julklapp till mig, dom tar mitt bud som jag kunde lägga på 600 000! *wohoo* eller? Eller kanske oh shit! eller kanske mängders alla möjliga konstiga känslor. Så i en veckas tid har hjärnan gått på högvarv! Kontakt med byggfirmor, kommunen, banken osv! Men idag klockan 16 så ska vi skriva första kontraktet och handpenningen läggas! (Om ingen annat hinner hända). 
Huset är inget speciellt och inte tomten för den delen heller men känslan är bra och någonstans får man lov att börja =)




Å så finns det en kamin med som hundarna å jag kan värma oss framför =)

Att "se fram emot" är oxå att taket på den nya delen behöver bytas och läggas om å sen håller vi tummarna fär att det inte är något mer så jag kan leva lycklig i alla mina dagar!

Å jösses det känns verkligen helt osant!


14 kommentarer:

Ann-Eva Hansson sa...

WOW!!! Grattis!! Så kul och lycka till med flytt och allt! Ser fram emot nästa valpträff :-) Kram

Helena, Quince och Otto sa...

Ojojoj! Vilken julklapp :) Får tåren i ögat och gläd med dit och flickorna. Tycker huset ser sött ut :)

Malin Blad sa...

Grattis:) Så himla kul, grattis :) var ligger det? Många kramar

Matilda sa...

Stort grattis Michaela! Förstår att du känner dig megavuxen vid det här laget ;) Ser fram emot sköna grillkvällar och hundbus i trädgården :)

Whippeten Nota sa...

Tack alla! Hoppas på många besök då jag dom närmaste 10 åren inte kommer ha råd att åka så långt ;-) Klart att det blir hundbus å grill till sommaren! Alla med hantverkar yrken är extra välkomna ;-)

Anonym sa...

Grattis på dig? Kommer absolut och hälsar på dig! Jättekram Neta

Anneli sa...

Grattis din tossa!! Så när ska ja komma å bära flyttlådor?? *leer*

Ingelis sa...

Megagrattis gumman.

Anonym sa...

Vilket mysigt hus,Grattis.
Kram Inger&Lycka

Veronica U sa...

Stort Grattis!
Ser precis som Ann-Lena fram emot nästa valpträff, men vi som bor närmare har ju kanske möjligeheten att få hälsa på lite tidigare.
Det där med brasan är så mysigt. Sakura älskar våran.
KRAM Veronica

Lena Olsson sa...

Grattis till det fina huset!!
Ni kommer med all säkerhet att stortrivas och vilken härlig trädgård till tjejerna att rusa runt på.
Skönt med braskamin när man sitter där framför och lyssnar på den kalla vintervinden som viner runt knuten på huset.
Kram till Dig

Elin o grabbarna :) sa...

Va kul! Gulligt hus :) Här måste jag hägna in men det blir måååånga meter å rulla ut så det får vänta lite. Å Tomten måste fixas lite. Har skog runt om och tyvärr järnvägen ganska nära men hittills har det gått bra. Tråkigt bara att gubben jobbar borta i veckorna och jag får inte köra än (har ganska många ep-anfall fortf) men det e skönt o bo i hus. Tyst o lugnt :) men det är en del jobb men ta en sak i taget. Jag måste ta o komma på hustitt :) ha de gött!

Anci Odhe sa...

Grattis!
Säg bara till när jag kan titta in!

Prizor's sa...

Vi kommer och hälsar på! skicka din adress via meddelande! Det var verkligen länge sedan vi sågs nu! Ser fram emot att få krama min favvistjej, Nota!