onsdag 14 december 2011

Jippies 1a pris i Ökl

  
För 1.5 år sedan Jippie klarade anlags spåret och sen vet jag inte vart tiden har tagit vägen men nu har jag kännt att det är dax att göra det hela klart och färdigt! Men så fick hon ju inte tävlas efter att vi hade dragit tanden å så kom det snö men nu så! Hon gjorde ett mycket bra arbete med tanke på den blåst som var och fick jobba ordentligt. Jag som är van med en Jippie som spårar i kärnan fick nu se en liten vovva som pendlade över sitt spår. Det härliga med Jippie är att hon är en sån fantastisk jakthund så jag kände aldrig att jag behövde vara orolig, skottet gick också utan problem! Så nu har hon plockat den första 1an i öppenklass viltspår å jag hoppas vi hinner ta dom andra två i år så hon blir färdig.
Just det, 42 poäng av 42 möjliga fick hon med =) Å hade det inte vart så blåsigt så hade hon nog kunnat plocka ett hp med.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Grattis till duktig vovve

cattis sa...

Ni var grymma!!
Grattis igen!