torsdag 5 januari 2012

My Dog

Idag ringde klockan 06.00 för Ina å jag skulle mötas på Blomsterlandet för att bege oss till My Dog, det gick sådär med tanke på att jag inte vaknade av att klockan ringde... Men redan veckorna innan lovet så har jag tränat mig på den så kallade "flygande starten..." (=försovit sig och bråttom som den...)!

Som vanligt har man tänkt att hinna med så mycket på mässan men tiden går mer än dubbelt så fort där, så tanken är god men resultatet sådär :) Jag bänkade mig vid whippetringen å kollade så långt som jag hann, det vill säga championklass tikar, det var dax att dra ett shopping race!
Jag gillar verkligen att sitta å kolla vid ringside å inte behöva ställa själv :) Särskilt roligt är det nu efter ett par år när man känner så många och gläds med så många. Idag följde jag extra noga "mina homies" Anneli med Yra å Cattis med Cappi, dom skötte sig utmärkt och fick Excellent, Cappi med en 3e placering i juniorklass. Blev glatt överraskad när jag såg Sakuras Veronica och Helena komma till whippetringen, det var kul att få sitta å tjöta lite med dom med!  

Shoppingen blev mest sånt som vi faktiskt behöver, Nota fick ett nytt Back on track handleds "skydd" då jag slarvat bort det hon haft innan. Hittade även Ziwi Peek godis som jag fick köpt, gillas i massor å dyrt som den... Handlade även på Olivers Petfood och plockade lite prover här å var. Roligt att det finns gratis prover igen, det är faktiskt lite charmen med mässan! Ett par år var det helt tomt om man jämför med när jag gick där som liten å fick så mycket prover att armarna var flera meter långa när jag kom tillbaka till mamma i flat ringen =)

Ja kameran glömdes såklart i stressen på morgonen å tiden på plats bara rusade iväg! Men det är något speciellt med My Dog så till alla er som inte vart där å som bor inte allt för långt bort, åk dit, det är det värt!

Tack Ina för att du agerade taxi på bästa sätt å på så vis såg till att jag kom mig dit även i år.

ps blev så glad för nyss ringde telefonen å det var Xsara som ringde från BB, i onsdags kom deras dotter till världen å jag har varit åjanemäjtane orolig men nu känns allt bra när jag vet att dom mår bra :)

Inga kommentarer: