söndag 11 mars 2012

Helgen, huset, föreläsningen

Helgen har i vanlig ordning gått i rasande fart! 
Igår åkte jag till Orust å hälsade på Angelica å Emil å deras lilla dotter Thilde, det är nästan svårt att förstå, för 15 år sen körde vi moppe å hittade på hyss ihop, nu har vi köpt hus, barn börjat komma till världen å annat "vuxet" händer! Vad gör vi om ytterligare 15 år, när vi är 45???
Det var en mysig tjejkväll Thilde, Angelica å jag hade ihop!
Idag åkte jag till mitt (soon to be) hus och träffade säljaren, hon hade vänligheten att låta mig se vad jag ville ha innan dom skänkte resten till välgörenhet så till min stora glädje fick jag både gräsklippare, trimmer, massa verktyg, gardinstänger å annat som kommer väl till hands :) Så underbart att vara där idag, det goa vädret gjorde såklart sitt men jag kan verkligen se hundarna ligger i solfläckarna å njuta, jag med för den delen! 'jag längtar verkligen* men om mindre än 2 veckor så är det verkligen mitt å då kommer jag säkerligen bomba bloggen med bilder på allt möjligt som har med hus å trädgård att göra =)
På eftermiddagen bar det iväg till Vänersborg och en efterlängtad föreläsning av Per Jensen, etolog om hundars språk och beteenden. Föreläsningen var som väntat bra och det var synd att det var över så fort, skulle kunna sitta å lyssna mycket längre.
Nu är det snart måndag och ny vecka, förhoppningsvis utan minusgrader så att man faktiskt kan säga att våren är här :)

1 kommentar:

Storma sa...

Åååå va gott du ska ha det i ditt hus!! Finns det nåt bättre sätt att börja sitt husägande än med vår och sommar:)Å vovvarna och kommande valpar kommer tycka de e kalas!