söndag 4 mars 2012

Kan villigt erkänna att jag vart slarvig med att ta med kameran ut denna helgen med tanke på det fina vädret...
Men tur för mig så har jag valpköpare som bloggat mer, till häger kan ni ta er vidare till Uddas blogg, Sakuras blogg samt Milos blogg =)

Helgen har gått fort! I fredags kväll blev det en "akut utryckning" till Xsara då flatten Baby inte mådde bra, alls! Blev en nattlig tur till Blå stjärnan där hon fick stanna kvar med en preliminär diagnos av polyartrit. Xsara har idag fått hem sin älskade vovva och väntar svar i veckan.
Hemskt det är när ens hund blir dålig, särskilt som i detta fall när man inte hade en aning om vad det kunde vara eller hur man ska ställa sig till den lilla fakta man hade. Det är i dessa lägen man verkligen önskar att dom kunde prata med oss! Tumhållning för att glada Baby återgår till sitt forna jag.

Nu närmar det sig flytt till huset och det är efterlängtat!!! Försöker packa ner sånt som jag inte kommer använda dom närmaste 3 veckorna men det är lustigt så handfallen man blir när det kommer till att packa, blir trött på mig själv! På söndag ska jag iallafall få komma ut till huset å se om jag vill behålla något av det som finns, hoppas det blir många redskap över till mig :) Och gardinstänger :) Kanske kan komma ihåg kameran med? På söndag blir det även en efterlängtad föreläsning av Per Jensen, har precis läst ut hans senaste bok Hundens språk och tankar. Mitt drömjobb är att bli hundetolog!!! Men först ska jag utbilda mig till lärare, "förhoppningsvis" kommer jag in till hösten, kul att jobba 100 % å plugga 75% ehh nä... :) Men jag hoppas att få upp flåset så jag har vanan inne å kan plugga vidare efteråt å läsa kurser som står mig varmt om hjärtat. 

Lördag var en vilodag och idag söndag så har jag städat, skulle ha en visning av lägenheten men den blev inställd i sista sekund. Efter det kom det dock en trevlig familj som hälsade på vovvarna, mig och Jippie in specific som är intresserade av en valp till sommaren, kul!

(nästan) Till sist vill jag tipsa er om att gå in och kolla på detta klippet på Jippies brorsa Jonas tillsammans med sin kompis Jasper i Tyskland.

Sista till sist tänkte jag tipsa om denna sidan, hon gör både täcken och selar till hundar, vinthundar. Jag har ju sele på både Jippie å Nota på dom längre promenaderna nu för att Jippie inte drar lika mycket då och för att Nota verkar ogilla alla former av halsband på äldre dar, kan ju vara någon gammal skada som gör sig påmind. Än så länge har jag selar som funkar men nästa gång blir det en beställning från ovan.

Ha en trevlig vecka å hoppas våren fortsätter sitt antågande.

 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mycket spännande och kul du har framför dig! Lycka till med allt! Kram från Ann-Eva