söndag 18 mars 2012

ska tala om för er...

... att jag har haft en underbar helg ! =)
För vet ni vad? I lördags mötte jag upp säljaren till huset och godkände städning och... fick nyckeln till huset!!! Fast vi skriver fortfarande alla papper på fredag denna veckan men jag tror hon har förstått hur mycket jag längtar så för hennes del var det okej att jag började köra ut lite grejer å fixa å dona lite =) !!! 
Efter jag fått nyckeln så var det kalas för Inas Stefan som fyllde 30, det var mycket folk å mycket go tårta å en trevlig kväll blev det! Imorse vaknade jag i tid sen kom snälla Anneli hit och hjälpte mig rensa upp på vinden å hjälpte mig bära sånt som ska sparas ner till bilen, sen åkte vi tillsammans ut till huset å tittade å plockade å grejade. Så nu har jag tänt spisen för första gången, mycket lätt tänd, det tackar jag för! Åkte en till sväng till huset sen igen, denna gången var det mindre packning å mer hundar med så nu har vovvarna vart i huset med :) När jag plockat klart så tog jag ett par hundfiltar å la framför kaminen så la jag mig på golvet med vovvarna å väntade på att dom skulle lägga sig till ro å det gjorde dom *mys*
Å Luna har tagit årets första dopp! Tok-majjan är ju inte klok! hon fick vara lös lite å sprang över stenbron över till Ina å Stefans tomt, då ropade jag på henne å hon stannade å tittade på mig som hon brukar, då ropar jag igen å tänkte att hon springer tillbaka men icke! Hon kastar sig handlöst rätt i plurret å simmar över till min sida ! =) Hahaha vilken flarne hon är, det är det jag säger, hon är min labradår(e) =)

Slutligen så har Våga börjat löpa idag/inatt så om planeringen stämmer så börjar även Jippie om en vecka! *spännande*

soon to be mine!


2 kommentarer:

Anneli sa...

Hääärligt med härliga helger! Huset kommer bli suveränt å jag e redo för att bära mer!
Knäpp-Luna!! Haha!! Fast det e väl därför jag gillar henne så mycket!

Storma sa...

Åååå älskade vännen<3<3<3 Du skriver på ett sånt sätt så man hör att du e lycklig! De måste va en kull änglaflattar som återfötts hos dig, tokstollarna!!