torsdag 17 maj 2012

Västkustvalpen 2012

Idag var Luna och Sakura på Västkustvalpen! Tyvärr var det inget whippetvänligt väder med regn och kalla vindar samt ringar som var tokblöta. Tur för oss så var väntan inte så lång innan vi skulle in i ringen om domaren dömde fort och tog hänsyn till att en whippet inte rör sig eller trivs optimalt i dessa väderförhållanden. Idag var det Lunas tur att dra det längsta strået och hon slutade som BIR men både Luna och Sakura fick Hp, vilket faktiskt var extra roligt då domaren, Eva Nielsen är officiell domare på whippet. Lunas kritik: Tilltalande helhet, feminint huvud, bra bett, lite tunn i nospartiet, rastypiska vinklar, vacker siluett, något kort i bröstkorgen och lång i länden, bra steg.
Tunn i nospartiet håller jag inte riktigt med om, lite grov skalle kanske som kan ge det intrycket?
Hur som haver så var jag ju egentligen inte där för Lunas skull utan för min :) Låter kanske konstigt men detta är ju året när jag tänkt få ordning på mina värdelösa tävlingsnerver och även denna gången hade jag syn, hörsel, okej puls och det svartnade inte för ögonen.Det är en enorm förbättring! Luna tyckte nog oxå att det var helt okej trots vädret och var en duktig tjej som hoppade upp på bordet alldeles själv, känns bäst så tycker hon!
Då jag känner mig krasslig så stannade jag inte till finalerna, finns så många andra hundar som gör sig bättre i vatten å kyla =)


Lunas allra första rosetter!

Belönade mig själv med ett par stövlar som jag såg och provade på SKKs utställning i Lidköping, blir ju pisseblöt om fötterna på varje skogspromenad och det är så tråkigt! Så efter ett par timmars sömn hemma på soffan så var det debut för skorna och dom fick mycket väl godkänt, goa att gå i och torr om fossingarna när jag kom hem! Lycka! Nu ska jag bli frisk så jag kan utforska skogarna när det är extra ledig tid. Om skorna, utförande och pris hittar du här.

2 kommentarer:

Anneli, Chico o Yra sa...

Stort Grattis till Lunas BIR!
Å Grattis till Ela som inte svimmade i ringen! *kram*

Matilda sa...

Grattis till er båda, till Luna som var snygg och till dig som klarade visa henne så bra :) De där skorna är jag bra sugen på....