söndag 4 maj 2008

Dumma datorer!

Hade tänkt att uppdatera med lite bilder men iom dessa dumma datorer lever ett eget liv så går det nu inte att lägga till bilder. ARG!
Men men... Kan ju passa på att säga att jag träffade Idas lille whippet kille igår å han var så söt så! Dessutom så förstog jag nu att Våga har nog växt en hel del! Jag har ju innan bara trott att hennes bur har blitt mindre ;) Två månader har redan gått med Våga i våran ägo och hon är en riktig liten ädelsten! Minns nog Nota som mer full i fan överlag, förstörde mer, grinade mer och högre, lyssnade mindre osv Exempelvis så räckte det att jag gick utanför dörren i 2 minuter när Nota var liten så lyckades hon klämma fram en protest bajskorv! Våga däremot kan fortfarande råka bajsa inne men det är nog inte så mycket protest utan mer en miss från våran sida.
Detta kan ju även bero på att man har blivit en whippet klokare och mer inställd på diverse beteenden än vad jag var när vi skaffade Nota. Men det spelar ingen roll för hur galen hon än var som liten så är hon alldeles underbar nu! Och rara "lilla" Ebba, hon är bara för snäll! En liten valp/ny hund tar tid, så är det bara och tyvärr tas ju en del av den tiden från dom tidigare hundarna. Trots detta så är både Ebba och Nota vid gott mod (sämre är det med mattes samvete men man är inte mer än människa). Jag försöker trösta mig med att dom oxå har kommit som valpar och att även dom fick den tid som dom behövde då plus att dom får mycket ut av varann när dom grejar, härjar och myser ihop :)
Imorn är det redan avslutning på tävlingslydnadskursen, uppdatering om det kommer att komma. Nästa måndag börjar en rallylydnads kurs som kommer fortsätta 8 måndagar framöver. Ibland önskar jag att jag var bättre på att säga nej! Har precis klagat på dåligt samvete angående vovvarna så kommer jag nu ha mindre tid med dom för att ha kurs för andra... Fast det är så kul och lärorikt att följa kursdeltagarna så det får gå ändå.
"Hur man än vänder sig så är röven där bak" är ett bra uttryck!
Må gott å lev väl =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla gumman! Vovvarna mår bra. Alla har upp å ned gångar.. Å rallyn är snabbt över! Inte för att den inte är rolig, utan just för att den är rolig. Se bara på vår kurs.. *POFF* Förlåt att jag var så seg igår. Riktigt trött. Vakna med huvudvärk idag med så det var ju sådär.. Syns ikväll hjärtat! Kramiz

Teija och tess sa...

Visst är datorer dumma ibland, förstår mig inte på dom heller.
Nu har jag anmält mig till rally-instruktörs kurs, så i mitten av maj är jag klar. Det var ju riktigt roligt!
Håller just nu på att träna upp Tess så vi kan starta i LK 1 om en månad ungefär. Så vi ses snart på lydnadsplanen får jag hoppas!
Ska du med till Larv? I så fall ses vi då!
Ha det gott!
Helen

Jenny,Nokia och Leo sa...

Åh, ni är så flitiga. Rallylydnad verkar kul, skulle vilja prova det, men först är det valpkurs som gäller. Då får vi se om Nokia verkligen är så snäll o lydig som jag tror ;-D