söndag 27 april 2008

Lure prov Larv


Idag har vi varit iväg på lure coursing prov i Larv =)

Trött som få var jag i morse men när klockan ringde så kom Nota och stirrade på mig "hallå matte, vi ska ju göra nåt idag"! vilket aldrig händer annars då hon är otroligt morgontrött i vanliga fall! Men dagen till ära så kände hon på sig att det var nåt i görningen!

Det var många hundar anmälda och 80 st som kom till start. Vi blev lottade att springa i lopp 7 och iom allt flöt på så bra så var det snart våran tur! Tack snälla Thomas (http://www.torshammarens.se/) för att du startar Notisen! Jag hade ju inte sett några lopp innan Notas för att jag höll på att värma upp henne så jag tyckte att hon var lite långsam och genade lite för mycket... Det andra loppet blev inställt då det kom en regnskur som tyvärr gjorde banan snorhal! Så Nota slutade på plats 26 av 80 st :) absolut helt okej! Hon kom i mål helskinnad och kom bland dom som placerade sig i den övre halvan.

Däremot så hände en tråkig olycka idag när Diane från Holland med (Idas valps pappa) Tommy gör en vurpa och springer i mål med bruten/brutna ben i vänster bakben... Det måste varit hemsk för matte! för det var en hemsk upplevelse att bevittna! En stor klump i magen efter den händelsen fanns nog hos fler än mig. Hoppas att skadan läker bra och att det ordnar sig för dom!

En eloge till min älskade pojkvän Martin som var så snäll och kom till Larv med Våga så hon fick återförenas med sin uppfödare Henrik! Våga blev jätteglad när hon träffade Henrik och sin mamma Juni =) Memma och Tuija var oxå med!

Imorn är det lydnadsträning med Nota och vi hoppas på gott väder!

Ingela och Mindi har fått en egen hemsida :) http://www.hoffemindi.se/ kolla in den!

Nu är jag såå trött å måste nana kudden men detta är iallafall en liten uppdatering från årets första lureprov (för våran del).

3 kommentarer:

Anonym sa...

OO..smyg reklam här med=) Det tackar vi för*hehe* Tänk att även denna måndag blir en toppen måndag. SÅ skönt! Längtar massa tills ikväll. Helt sjukt att det skall vara slut redan nästa gång. Inge bra alls! Då får vi ta onsdagar där uppe så man KAN få hjälp OM det behövs. Men annars så e vi faktiskt rätt grymma på det själva*ler* Stort grattis till Nota å guldstjärna till Martin! Syns ikväll tjejer!!/Ina&Mindi

Anonym sa...

Hoppas ni har det bra(mysigt!) ute i skogen. Hade ngt "viktigt" att skriva, men det hann jag glömma lagom tills jag kom in här*asg* Minnet e kort, men bra! För övrigt har jag hittat "drömhuset" på internet idag. Som Stefan höll med om.. Det du=)http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/164323
Hur ser er lördag em/kväll ut alt söndag förmiddag? Vi kanske helt enkelt får skippa denna veckas gemensamma träning? Stor kram

Anonym sa...

Tjabba! Va söt hon e den lilla! Kul att det gick så bra för Nota på luren! Hörs på söndag. Nu ska jag hoppa i säng!