fredag 25 april 2008

Lite nytt :)

Vi börjar med lite nya kort på Våga!

Den lilla rackaren har börjat kampa med gardinerna =) Tycker själv att hon är ganska duktig!


Annars är hon lika go och käck som vanligt, underbart enkel att ha med sig på jobbet, kommer när man ropar (än så länge;), söker mycket kontakt och verkar vara en natur begåvning på ingångar =) Har börjat klicka in henne så smått med betoning på smått. Hon sätter snabbt saker i samband tex så när jag rastar henne på gräsmattan å hon vill gå in så brukar hon springa upp på trappen och titta på mig men har kommit på att hon inte kommer in såvida hon springer ut till mig igen och tar aktiv kontakt! Duktig tös!!!
Som det hör till åldern så har nu båda öronen intagit slarv position :)

Kortfattat så kan vi konstatera att lydnadsträningen med Nota har börjat ta fart. Jippie! Älskade lilla Nota tycker faktiskt att vi har skoj och att det är roligt att jobba för sin belöning =) Så sakta men säkert så kommer vi framåt *nöjd*. Tävlingslydnadskursen på måndagar är guld värd, där vi får tips och råd, sporrning och peppning för att komma framåt och bli bättre. Ingela å Mindi http://www.hoffemindi.blogspot.com/ är dessutom bästa träningskompisarna då vi tar med oss tipsen från kursen och provar dom i lugnare miljö tillsammans, vad hade vi gjort utan er! I veckan träffade vi även Camilla och hennes whippar Indra och Nova http://starspeeds.webb.se/. Camilla har kommit mycke längre än Notisen å jag i lydnad men det var väldigt givande att träna ihop (för mig iallafall;) Vi ska försöka att träffas varje torsdag för träning. Nota som annars skiter i andra hundar på planen var nu nästan tokig, det var ju whippetar! Bra störnings träning kallas det =)


Nota trampar på en target! I detta fall ett dricka underlägg.



På Söndag är det dags för årets första lure coursing prov! Vi har inga som helst förväntningar (helt ärligt) men hoppas att hon följer trasan bra och går i mål hel och oskadd.

Eventuellt kommer Vågas uppfödare Henrik http://web.telia.com/~u85630720/ dyka upp där och förhoppningsvis kommer Martin komma dit med Våga så hon och Henrik får en kär återförening :) Fick ett brev från Henrik i veckan och hon blev alldeles tokig av dofterna ifrån det! Till slut fick jag ge henne kuveret bara för att hon skulle lugna ner sig ! Tror hon blir minst lika tokig av att träffa honom!

Där kommer jag även förhoppningsvis även få se Idas blivande valps http://medlem.spray.se/idomics/ pappa, Tommy. Han och hans familj har åkt ända från Holland så jag hoppas det går bra för dom :) Jag tror Ida ska hämta hem sin lille valp på tisdag, så när det är okej för oss att hälsa på så ska jag ta med kameran så ska ni få se på kort på den lille puppisen!

I onsdags så klipptes det gräs på rakbanan, buren kom på plats, vi grillade korv och pratade om kommande rakbane säsong/träning. Det ska bli så skoj att komma igång! Hoppas bara folk förstår att det måste komma folk/hundar på träningarna för att banan ska finnas kvar! Gärna oxå att man är 2 pers/hund så vi får lite flyt samt att alla hjälps åt för att få det fungera, det är ju så skoj och hundarna njuter av att få springa, oavsett om man kommer tävla i rakbana eller inte!

Väntar spänt på att Mindis egna hemsida ska komma igång nästa vecka *skoj*!

På tal om hemsida så har våran älskade Briam också fått en egen hemsida http://www.freewebs.com/elinobriam kolla in den!



Nu säger jag som Våga- SÄNGEN!
Tack å gonatt

3 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Oj, oj vad dom växer och vilka långa ben hon har fått fina tjejen. Lycka till på Lc-provet!!!

Anonym sa...

Super inlägg=) Längtat hela dagen på att få sätta mig här*asg* Hoppas det går bra ute i skogen idag!! Å ännu bättre imorgon! E Martin valp å Ebba vakt i två dygn alltså? Inte dåligt=) Så hon blev galen av kuväret. Nästa spår hund med andra ord. Näsa för lukter.. hehe
Ikväll skall det bli myspys här hemma. Men först skall allt Mindi få sin del av kakan. Så länge det inte börjar regna lr något tråkigt. I morse fick hon en näva standardt i maten. Får se hur magen tacklar detta. Men som du skrev. Hon känns faktiskt piggare nu.. Får ge det mera tid så skall hon nog vara på topp sen=) Måste ha tele kontakt imorgon! Jag har lång körning så har du paus, så ring GÄRNA=) Krama

Anonym sa...

God morgon!

Jag kan skvallara att när jag har prata med Ina så har hon något att berätta....


Ha en bra dag