fredag 18 april 2008

Kennelnamn = Notas Crew


Igår fick jag hem ett brev från SKK där det står att jag (om ingen protesterar) kommer få mitt önskade kennelnamn Notas Crew =) Gissa om jag är nöjd! ! !

Tränat Nota i veckan med blandade resultat, helt klart går det sakta framåt och bäst resultat ser jag när jag & Ingela tränar själva. Hon har fattat starterna så vi har börjat lägga in fler steg med bibehållen kontakt :) Dessutom så tycker hon apporten är mycket rolig och vi jobbar nu på att hon i olika positioner håller den i ett bra grepp. Stanna & stanna kvar tycker hon för tillfället är pest och pina och försöker på alla sätt och vis att slippa, vilket inte är bra för mattes humör... Hur jävla svårt ska det vara att sitta/stå/ligga stilla då! Jaja vi har faktiskt mycket skoj oxå :)

Våga utvecklas en hela tiden! Just nu är hon inne i en väldigt social period och springer mer än gärna fram till folk, både önskvärt och inte. Det enda sättet jag märker på att hon växer är inte att hon blir större utan att hennes bur blir mindre :) Plus att jag vaknar som ett $ utan kudde för den tar hon över under natten, hon är inte dum den lilla! Vi har börjat så smått med klicker för jag har tänkt att klicka in henne och få henne att bjuda på lite beteenden som så småningom kommer formas till nåt förhoppningsvis användbart :)

I övrigt är livet stressigt på jobbet men underbart i övrigt, särskilt med det underbara vädret som varit i veckan. För oss bil intresserade (volvo!) så är det extras roligt att se alla bilar komma ut efter en tråkig och låång vinter! Plus att det börjat dras igång bil race lite överallt gör att sommar känslan börjar infinna sig =)

På tal om race så startas rakbanan i Dingle (whippetrace) upp på onsdag för detta året ! Ska bli skoj att dra igång och träffa alla goa människor =)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart med vädret! Första hel dagen avklarad och det är ju inte bara hunden som är trött=) Mycket man, ännu en gång, får att tänka på. Imponerad av Mindi att hon orkar så mycke som hon ändå gjort. Inget jätte stort engagemang, men kämpar och vill! Från idag är våran apportering inget säkert moment längre.. haha.. Hon tar omtag HELA tiden. Hemma blind ja tack=) Körde med vittringspinnar och insåg att när hon skall börja hämta apporten så kommer hon ta omtag + ev. tugg. Haha.. jaja.. allt är en resa=) Bidde det morots kaka igår lr? mumsigt! Krama

Jenny,Nokia och Leo sa...

Kul att du fick namnet godkänt (för ingen tänker väl protestera) Då kommer det att födas Nota-barn i framtiden??

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Monitor de LCD, I hope you enjoy. The address is http://monitor-de-lcd.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Längtar till ikväll!!

Anonym sa...

mycket intiresno, tack

Anonym sa...

bra start