fredag 13 november 2009

Gott med fredag!

Ja visst är det gott med fredagar =)
Har alltid lite ågren på söndagar för då vet man att man har en arbetsvecka framför sig men vips så är det fredag igen och veckorna bara flyger iväg!

Idag blev jag så glad när jag pratade med Elvis matte =)
Dom är så nöjda med honom och det är såå roligt för mig som uppfödare att höra!
Han har ju blivit storebror till en människo valp och allt fungerar bra, härligt =)
Nota´s Crew Avaritia "Elvis".
Nu är det snart 1 år sedan dom små liven föddes, tänk vad tiden går fort!
Tror absolut att alla kullar man har är speciella på sitt sätt men denna kullen är såklart extra speciell då det är den första :)
Jag kan ibland tendera till att bli en överanalyserande människa i sånt som jag är intresserad av (snällt sagt) och såklart är jag super intresserad av hur denna efterlängtade första kull blivit! Dom är fortfarande så unga och det är egentligen för tidigt att uttala sig men det verkar som att Viggo och Nota har lämnat trevliga barn efter sig som är uppskattade av dom familjer dom lever i och det tycker jag är ett bra betyg =) Rastypsikt halvtokiga har nog dom flesta varit och om dom är lika sin mor så kommer det hänga kvar ett tag till =)
På tal "utvärdering" så är det utställning i Sjuntorp i helgen. Det är Svvk som anordnar och om jag inte minns fel så var det 90 vuxna och 18! valpar anmälda *skoj*
Vega ska göra sin officiella debut i junior klass, vilket är passande då hon nu ser ut som en junior, tokigt glad och halvgalen är hon också så jag håller tummarna att hon håller 4 tassar i backen när vi är inne i ringen =) Även syster Lexi ska ställas!!!
Nästa vecka ska mitt mobila bredband (förkortat till bredbart ;) vara hemma så snart har jag dator utanför arbetstid *längtar*

Inga kommentarer: