lördag 21 november 2009

lördags spår =)

Tjoho för att spåra säger Jippie =)
För 2 veckor sen var ju Ingelis med Vega å Natta med Alexia här för lite viltspår och idag var Maggan å Erika här med Lexi och Leia även Anneli å Andreas med Yra å Chicko, Xsara skulle kommit med Storma men var så förkyld att hon fick stå över.
Maggan la ut ett spår var till Lexi och Leia och jag la ett åt Yra å ett åt Jippie. Medans spåren låg så gick vi en promenad med med alla 8 hundarna, ångrar att jag inte tog kort på oss, hade ju ändå med mig kameran...
Sen var det dax å gå spåren som hade legat till sig. Först ut var Maggan med Lexi och det gick oförskämt bra för att vara 1a gången! Nemas problemas där inte! Leias spår gick mer som första spåret brukar gå, hon började jättebra men sen blev det för mycket störningar så hon kom av sig. Det kommer säkert gå kanon på hemmaplan!
Jag gick med Anneli som inte hade någon aning vart spåret gick men det visste Yra! Imponerad av hennes säkerhet i vinklarna med knappt någon ringning alls, otroligt säker så ett spår i full längd och efter det ett med full liggtid så är hon redo =)
Nu var det nästan mörkt ute så när Jippie skulle gå sitt spår så var det bara att hänga på. Spåret blev inte så långt som jag viljat men jag är ändå nöjd för hon spårade ärligt och bra! Dock skulle hon missat slutet om det inte hade varit för en påminnelse, tror hon oxå tyckte spåret var kort =) Allt som allt en lyckad lördag !

Stolt Lexi till vänster med klöven och en nyfiken Leia till höger.


Nota´s Crew Luxuria "Lexi"


Skräddaregårdens Stellas Opium "Leia"

Leia igen :)


4 kommentarer:

Ina sa...

Duktiga ni är! Kul med aktiviteter! Kramiz

Anneli sa...

E supernöjd! Å självklart trevligt att träffas!
Hundarna va helt slut när vi kom hem... fast Chico inte fick spåra. *ler*
Ha en underbar söndag!

Ina sa...

Ja den hagelskuren var inte nådig den:P Kramiz

Nathalie sa...

åå va härligt hade också velat va med.. men men hade ingen dålig lördag jag heller.. det va massa dinglefolk som kom ner till göteborg så det va en galet rolig utekväll med massa roligt folk och kvällen blev sen =)