måndag 9 november 2009

viltspår!

Veckorna bara flyger iväg och fortfarande datorlös hemma så blir bloggningen lidande (väntar dock på mobilt bredband/bredbart =) nu i veckan)!
Fre och lör så passade jag mammas hundpensionat, dom var i Skåne och ställde ut med goda resultat! Tänkte på lördagen att jag skulle vara snäll så jag satte igång med ett mindre storstäd, alla här kan säkert räkna ut vad x antal tassar in å ut genom dörren x antal gånger om dagen gör för att förhindra att något golv ska se rent ut i mer än 5 minuter va? Stackars mamma, det är ett otacksamt jobb! Däremot så blev jag sugen på att få satt fart och målat om inne på pensionatet, hoppas det kan bli av framöver. Tråkigt däremot var att min päls allergi gjorde sig ordentligt påmind, aja!
På söndag så kom Natta med Alexia och Ingelis med Vega till mig för en dag i skogen med blodspår! Förutom att Nattas termos hade läckt ut allt kaffe i påsen och att jag glömde kameran på köksbordet så blev dagen lyckad. Vi åkte följe till bra spårmark och toppen var att när vi stog vid bilarna och pratade så kom markägaren gående och vi fick OK på att spåra i hans skog =) Vega och Alexias spår var korta och ganska raka, det var Vegas 3e (?) och Alexias första. Vega spårade bättre än innan genom att ha bättre tempo och mer nogrann. Alexia kopplade bara korta stunder i början av sitt spår men allt eftersom så jobbade hon in sig och spårade kanon sista biten =) Jippies spår var längre och krokigare, hon spårar bra men tappar bort sig lite i vinklarna men över lag duktig ändå =)
Tack Natta å Ingelis för en trevlig söndag, krama era duktiga vovvar och hoppas ni fortsätter lägga lite spår på egen hand så kanske vi kan fixa anlaget tillsammans?

3 kommentarer:

Ingelis & Vega sa...

Tack själv för en jättetrevlig dag.

Ina sa...

Duktiga ni är=)

Ina sa...

Klart vi skall träna ihop! Skall bara få det att passa in tidsmässigt med*hm* KRAMIZ