söndag 1 maj 2011

Namn!

Ja snart är det dax för dom små att lämna sina"arbetsnamn" bakom sig och få "riktiga" namn.

Dom ska ju även få sina stamtavle namn och det ser ut att bli som såhär;


(man kan klicka på namnen för att få höra låten)!




Nota´s Crew Pagan Baby.

Nota´s Crew Fortunate Son.

Nota´s Crew Down On The Corner.


Nota´s Crew Moon Rising.


Nota´s Crew Lookin Out My Backdoor.




Vad tycks om det?

Varför det blev Creedence låter kommer sig av att jag själv får arbetslust av att lyssna på dom och om det är nåt som Våga har så är det just det, arbetslust! Sen i stamtavlan blir det ju även en liten "dubbling" på det amerikanska Plumcreek blodet så jag tyckte faktiskt att det var passande :-)


Strösslar så mycket lovord över dom små att jag glömmer berömma dom stora..


Våga är fortfarande en oerhört duktig mamma, nästan för snäll (om man nu kan vara det?) Jippie tycker dom små är toppen och är gärna lek/mys/tvätt tant. Och kära Nota får ibland sina lekryck på sitt alldeles egna brötiga vis men även det roar valparna.

Även om jag tycker att det är en självklarhet så uppskattar jag ändå att hundarna fungerar så fint ihop, precis som det ska vara.



7 kommentarer:

Malin sa...

Åh fiiiina bebisarna!! Kollade så klart på bilderna i inlägget innan oxå. Måste bara få säga att jag faktiskt har fått en favorit på riktigt nu, Lillan! Underbara, söta Lillan. Dessutom har hon ju fått bästa låten ;) Enligt min mening, älskar den låten som får mig på strålande humör :) Nu får gärna veckorna gå fort så vi får hem, ja vem det nu blir ;)Pussa alla fina och duktiga hundarna från oss :-*

Hanssons sa...

Åh, de är helt underbara, allihopa :-) Jag är så glad för alla bilder och kommentarer om valparna (och de stora) som du delar med dig av! Vi hade som du vet från början en eller ett par favoriter, men det blir svårare och svårare nu ju äldre de blir... Ser verkligen fram emot besöket nästa helg, för då hoppas jag att vi ska kunna bestämma en favorit :-) Kramar från oss till er alla

Matilda sa...

Våga bäjbisarna blir bara sötare och sötare. Måste få komma och gosa med dom snart, har ju hänt massor sedan jag såg dem live sist :)

Ingelis sa...

De är så söta så söta!

Malin Blad sa...

Fina namn! Smillas utst. debut gick riktigt bra.Jag ringde dig igår på vägen hem. Men inge svar.

Ha det bäst

// Kram

Mia Eriksson sa...

Vilka fina namn på fina valpar =) Ses i helgen.

Kram kram

Whippe sa...

Fina namn med en tanke bakom!
Dom e verkligen fin du, sååå duktiga ni vart hela flocken. Tänk bara vad tiden går fort och nu delar du snart med dig av fler Nota´s Creware!